|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
جیمز بلیک که روز چهارشنبه برای تماشای بازی‌های «یو اس اوپن» داشت عازم محل بازی‌ها می‌شد، با حمله یک پلیس لباس‌شخصی روبه رو شد که او را در پیاده‌ رو روی زمین انداخت و به وی دست‌بند زد.
پلیس نیویورک با حمله به جیمز بلیک تنیسور دورگه، بار دیگر به برخورد نژادپرستانه متهم شده است.

پلیس آمریکا که برای دفاع از خودش فیلمی از بازداشت اشتباهی جیمز بلیک را منتشر کرده، ادعا کرده است وی را با یک مظنون تحت تعقیب اشتباه گرفته بود. اما این تنیس باز می‌گوید این برخورد احتمالا تحت تاثیر نگاهی نژادی صورت گرفته است.

جیمز بلیک که روز چهارشنبه برای تماشای بازی‌های «یو اس اوپن» داشت عازم محل بازی‌ها می‌شد، با حمله یک پلیس لباس‌شخصی روبه رو شد که او را در پیاده‌ رو روی زمین انداخت و به وی دست‌بند زد.

در ادامه این ماجرا روز پنج‌شنبه به خاطر دستگيری اشتباه این ستاره بازنشسته تنيس، يك افسر اداره پليس نيويورك سلاح و نشان پليسي خود را از دست داد و شهردار بيل دِ بلاسيو و رييس پليس ويليام جي. براتون به سرعت معذرت‌خواهی كردند. این پلیس بعدا اعلام کرده بود جیمز بلیک «انگار دوقلوی مظنون اصلی» بود.

اين اتفاق بعد از اين افتاد كه آقای بليك به اشتباه به عنوان مظنون يك باند جعل كارت‌های اعتباری شناسايی و با خشونت دستگير شد. بحث سر اين به وجود آمد كه آيا بدرفتاری با آقای بليك به خاطر دو نژادي بودنش بوده يا خير. پس از این رفتار نیز افسر پليس آنطور كه وظيفه داشت سانحه دستگيری اشتباهی بليك را گزارش نداد و به اين ترتيب اين امكان مطرح شد كه اگر این تنیسور در اين باره اعتراض نمی‌کرد، كسي متوجه ماجرا نمی‌‌شد.

این تنیسور می‌گوید ماموران پلیس، با خشونت زیاد با وی برخورد کرده اند و او را زمین زده‌اند. در حالی که همه ماموران مسئول در این ماجرا سفیدپوست بودند، ستاره پیشین تنیس گفته پوزش در این باره کافی نیست.

وی اعلام کرده می‌خواهد از موقعیت خود استفاده کند تا رفتار پلیس با مردمی که باید به آن‌ها خدمت ‌کند، بهتر شود.

در عین حال سوابق ماموری که این رفتار را کرده نشان می‌دهد او پیش از این هم چند بار به بدرفتاری متهم شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین