|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۹
کاخ سفید در بیانیه‌ای به اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در رای‌گیری درباره طرح مخالفت با برجام و تصویب آن واکنش نشان داد.
ساعتی پس از تصویب طرح مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با برجام در رای گیری امروز جمعه این نهاد قانونگذاری، کاخ سفید در بیانیه‌ای به این اقدام واکنش نشان داد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای به اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در رای‌گیری درباره طرح مخالفت با برجام و تصویب آن واکنش نشان داد.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه یک روز پس از آنکه در مجلس سنای این کشور طرح مخالفان جمهوریخواه برجام به شکست انجامید، اقدام به رای‌گیری درباره دو طرح مخالفت با برجام و همچنین ممانعت با رفع تحریمهای ایران تا پیش از ژانویه ۲۰۱۷ اقدام کرد.

مخالفان برجام در سنا ناکام ماندند چرا که دموکراتها با ۴۲ رای حمایتی از برنامه جامع اقدام مشترک از ترفند اطلاع بررسی استفاده کرده و مانع رای‌گیری در این باره شدند.

اما امروز مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن جمهوریخواه هستند درباره مخالفت با برجام رای گیری برگزار کرد که طبق انتظار این طرح تصویب شد البته دموکراتها توانستند آرای مورد نیاز برای حفظ حق وتوی رئیس‌جمهور را کسب کنند و همچنین با توجه با آرای موجود در سنا، عملا این طرح باید بار دیگر به سنا برگردد.

اما کاخ سفید در بیانیه‌ای به اقدامات امروز مجلس نمایندگان آمریکا درباره برجام واکنش نشان داد. در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رای امروز مجلس نمایندگان تازه‌ترین نشانه درباره این موضوع است که هر چقدر اعضای بیشتری توافق تاریخی که سبب ممانعت ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌شود را مطالعه کرده‌اند،‌تعداد بیشتری از آن حمایت کرده‌اند».

در بیانیه اوباما همچنین تاکید شد: «در حالی که ما در حال نتیجه‌گیری درباره مهمترین موضوع مورد بحث درباره امنیت ملی‌مان از زمان تصمیم گیری درباره حمله به عراق هستیم، من از قانونگذاران به رهبری نانسی پلوسی رهبر دموکراتها احساس خشنودی می‌کنم چون آنها برای قضاوت کردن درباره  توافق با توجه به سزاواریهای آن به متحدان و شرکایمان در سراسر جهان پیوستند تا اقدامات مورد نظر برای اجرای این توافق بلندمدت و جامع اتخاذ شود».

در بیانیه کاخ سفید همچنین ادعا شده است «اکنون ما باید رو به کار حساس اجرا و راستی آزمایی این توافق رو کنیم تا ایران نتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد. در انجام این اقدامات ما در جستجوی یک جهان امن‌‌تر و امیدبخش‌تر آخرین و تازه‌ترین فصل رهبری آمریکا را خواهیم نوشت».



منبع: فارس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
157
Long live
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین