|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۶۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امسال دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق کمتر برخوردار و محروم می کند.
محمدصادق پورمهدی، شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هشترود افزود: 50 درصد اعتبارهای سال گذشته شهرداری ها از طریق دولت تامین شد و دولت تلاش می کند بقیه اعتبارها را نیز تامین کند.
وی با تاکید بر اینکه همه مدیران دستگاه هاباید ساکن در شهرستان باشند، اظهار کرد: اگر مدیری نتواند در محل کار خود سکونت کند، باید جایگزین شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستاها باید در صدور مجوزهای ساخت و ساز، حریم ها را رعایت کنند و کوتاهی مسوولان در این زمینه قابل بخشش نیست.
پورمهدی، با اشاره به بروز سیل در هشترود و با تاکید براینکه ، باید جلوی ساخت و سازها در مسیر سیلاب گرفته شود، یادآوری کرد: مسیر سیلاب هشترود باید دوباره مهندسی، از حالت سنتی خارج و از سوی شهرداری و ستاد بحران مسیرگشایی شود.
وی ادامه داد: اداره منابع طبیعی نیز نباید اجازه تخریب مراتع و اراضی ملی را برای ساخت و ساز صادر کند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر سیل در هشترود پیش از وقوع به خوبی مدیریت می شد، به هیچ وجه چنین حوادثی رخ نمی داد و این حادثه مترقبه و بحران نیست بلکه غفلت مردم و مسوولان است.
پورمهدی، با تاکید بر حریم گشایی رودخانه شهر هشترود، افزود: اعتبارهای لازم برای پایاب سد سهند و آب شرب شهر نظرکهریزی در نظر گرفته شده که امسال محقق می شود.
وی اظهار کرد: با هر سرمایه گذاری که بخواهد در مناطق محروم مانند هشترود سرمایه گذاری کند، در صورت نبود زمین در شهرک های صنعتی از اراضی منابع طبیعی با امکانات و زیرساخت های لازم زمین به سرمایه گذار واگذار خواهد شد.
فرماندار هشترود نیز در این جلسه میزان خسارت نهایی سیل اخیر در این شهرستان را 80 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ 20 میلیارد ریال به ابنیه و تاسیسات شهری، 30 میلیارد ریال به بیش از یکهزار هکتار باغات و اراضی کشاورزی، پنج میلیارد ریال به لایروبی رودخانه، پنج میلیارد ریال به تاسیسات شهرداری، بیش از 14 میلیارد ریال به آبفای شهری و هفت میلیارد ریال نیز برای 40 واحد منزل مسکونی خسارت وارد شده است.
حسن مستفید، خواستار استمهال 100 میلیارد ریال وام های کشاورزی منطقه شد و افزود: بیشتر کشاورزان اکنون بلاتکلیف هستند و باید هرچه زودتر استمهال وام های سرمازدگی و خشکسالی پرداخت شود.
وی، با اشاره به پراکندگی جغرافیایی بیشتر روستاهای این شهرستان، خواستار تخصیص اعتبارهای لازم و کافی برای رفع موانع راه های روستایی و آسفالت آن ها شد و اظهار کرد: بیشتر روستاهای زیر 50 خانوار این شهرستان از خدمات راه آسفالته بی بهره اند.
امام جمعه هشترود نیز خواستار توجه و نگاه ویژه، عدالت محوری و عدالت گستری دولت و مسوولان استانی به این شهرستان شد.
حجت الاسلام علی رحیمی، افزود: بیشتر روستاهای این شهرستان از مرکز شهر دور بوده و ساکنان آن ها از امکانات رفاهی بی بهره اند و دولت باید توجه خاصی به اقشار کم درآمد کند.
وی، خواستار پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده از سیل، سرمازدگی و خشکسالی شد.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین