|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
پیش از این علیرضا محجوب در رابطه با تخلفات در زمینه سهام عدالت گفته بود : به طور کلي موضوعاتي مانند سهام عدالت مفسده‌انگيز است. محجوب عنوان می کند : تعاوني‌هاي زيادي ايجاد شد و اموال بي‌حسابي که در اختيار برخي قرار گرفت مي‌توانست جرم‌خيز باشد.
سالهاست که از طرح نیمه جان توزیع سهام عدالت می گذرد هرچند مشکلات عدیده ای که با طرح یارانه ها به وجود آمد و مشکلات اقتصادی که یکی یکی سر بیرون آوردند موضوع سهام عدالت را به حاشیه راند، اما واقعیت آن است که هنوز اشکال جدی به نام سهام عدالت وجود دارد .

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛بعد از مدتها اما و اگر و تلاش برای سامان دادن به سهام عدالت ، این بار قرار است بررسی این موضوع به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی سپرده شود تا شاید تکلیف عدالتی که در دولت قبل تنها سهم بندی اش نصیب اقشار ضعیف شد مشخص شود.

 در این راستا اسماعیل جلیلی با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی گفت:‌ در این جلسه که نمایندگانی از دولت، مرکز پژوهش های مجلس و اتاق بازرگانی در آن حضور داشتند در خصوص نحوه اجرای سهام عدالت و نارسایی‌های اجرای این طرح بحث و تبادل نظر انجام شد.

 وی با بیان اینکه ایرادات اجرایی این قانون که مواد 34 تا 38 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 به آن پرداخته مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این مواد درباره نحوه سهام‌دار شدن افراد مشمول دریافت سهام که در مراحل قبلی نادیده گرفته شده‌اند مانند کارگران فصلی، کارگران شهرداری‌ها و سایر اقشار نیازمند حمایت و همچنین نحوه مدیریت سهام و مالکیت سهامداران و پرداخت سود به آنان و نیز ادامه نقش دولت در مدیریت و مالکیت سهام عدالت و راه‌های پیشنهادی برای عملی شدن عدالت اجتماعی و ضرورت‌های اصلاح قانون و اصلاح نحوه اجرا، برای تحقق اهداف است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 همچنین خاطرنشان کرد: نماینده‌ای از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور در جلسه این کمیسیون گزارشی از نحوه اجرای سهام عدالت در شرایط فعلی، تعداد شرکت‌های بورسی و غیربورسی مشمول طرح و تعداد سهامداران و قیمت اسمی سهام شرکت‌ها ارائه داده و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ داد. جلیلی خاطرنشان کرد: براساس گزارش ارائه شده در جلسه مطرح شد افراد سهامدار سهام عدالت 49 میلیون نفر هستند که 60 شرکت بورسی و غیربورسی به ارزش اسمی 42 هزار میلیارد تومان سهام‌شان را در قالب فعالیت 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی و 352 شرکت تعاونی شهرستانی این سهام را پوشش می‌دهند.

وی افزود: همچنین در این جلسه با توجه به اظهارات نمایندگان، رفع ایرادات و نقش‌آفرینی سهامداران در مالکیت و مدیریت سهام به طور شفاف توسط دولت در اجرای قانون مورد تاکید قرار گرفت و نمایندگان عضو کمیسیون نیز خواستار تحت پوشش قرارگرفتن افراد مشمول دریافت سهام که در مرحله قبل نادیده گرفته شدند مانند کارگران فصلی و شهرداری‌ها و همه کسانی که مشمول دریافت سهام و نیازمند حمایت هستند در برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد عدالت در توزیع سهام شدند. جلیلی در پایان اظهار کرد: نهایتا مقرر شد در هفته آینده به منظور اصلاح قانون کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس، دولت و مرکز پژوهش‌ها بررسی های لازم را انجام داده و پیشنهادات اصلاحی را به کمیسیون ارائه کنند.

پیش از این علیرضا محجوب در رابطه با تخلفات در زمینه سهام عدالت گفته بود : به طور کلي موضوعاتي مانند سهام عدالت مفسده‌انگيز است. محجوب عنوان می کند :  تعاوني‌هاي زيادي ايجاد شد و اموال بي‌حسابي که در اختيار برخي قرار گرفت مي‌توانست جرم‌خيز باشد. این عضو کمیسیون اجتماعی اصرار بر رسیدگی سریع به این موضوع داشت چرا که او معتقد بود وجود تخلفات در زمینه سهام عدالت بسیار بیشتر از آن است که مطرح می شود. به نظر این نماینده مردم تهران در هر جايي که اصرار بر عجله باشد و پاي مال در ميان باشد قطعا در آنجا مفسده‌اي صورت خواهد پذيرفت. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین