|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۶۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
«حسن جمال» روزنامه نگار سرشناس ترکیه روز پنجشنبه در مقاله ای در پایگاه اینترنتی تی 24 تاکید کرد که ترکیه بسوی جنگ بین کرد - ترک سوق داده می شود.
از آنکارا، وی در این مقاله نوشت: ترکیه در لبه پرتگاه جنگ داخلی بین کردها و ترک ها قرار دارد، ترکیه سالها شاهد این درگیری بود ولی هنوز از این مساله درس نگرفته است.
جمال با اشاره به تشدید درگیری بین نیروهای دولتی و نیروهای پ.ک.ک در دهه 1990 میلادی، نوشت: ترکیه از گذشته درس نگرفته و یک بار دیگر بسوی بن بستی که در آن سالها گرفتار شده بود گام برمی دارد.
وی با هشدار به اینکه در راهی که گام گذاشته شده امکان صلح و حل مساله وجود ندارد، گفت: این راه، راه برادرکشی و جنگ داخلی است.
جمال که چهار کتاب در مورد مساله کردی در ترکیه به رشته تحریر درآورده است، از طرفین درگیری خواستار آتش بس فوری شد و گفت: این تنها گام نخست خواهد بود و بعد از آن نیز می باید گامهای جدی دیگری برداشت.
لازم به ذکر است در درگیریهای بین نیروهای دولتی ترکیه و نیروهای پ.ک.ک در طول دو ماه گذشته قریب به 100 نفر از نیروهای نظامی و انتظامی ترکیه کشته شده اند.
به گفته مسوولین دولتی در دوره زمانی یاد شده بیش از هزار نفر از نیروهای پ.ک.ک در جریان عملیاتهای هوایی و زمینی کشته شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین