کد خبر: ۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
سخنگوي دولت با بيان اينكه دولت با همكاري مجلس شوراي اسلامي به دنبال توسعه و پيشرفت كشور است، تاكيد كرد: تعامل دو قوا سبب مي‌شود موانع و مشكلات به راحتي از ميان برداشته شود.
«محمدباقر نوبخت» سخنگوي دولت و «جواد جهانگيرزاده» نماينده اروميه و عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي چهارشنبه‌شب در برنامه خبري شبكه دو سيما به بررسي نتايج جلسه اخير دولت و مجلس و همكاري دو قوه پرداختند.

نوبخت در ابتداي برنامه با تاكيد بر نتايج مثبت جلسه دولت و مجلس در رفع مشكلات كشور گفت: تعاون و همكاري مجلس و دولت سبب مي‌شود تا منافع بيشتري نصيب مردم و كشور شود.

وي افزود: دولت يازدهم و رييس جمهوري در جلسه‌هاي مشترك به دنبال اين مهم است تا دو قواي مجريه و مقننه كه برآمده از راي مردم هستند، بتوانند با همكاري و همياري يكديگر در رفع مشكلات مردم و پيشرفت كشور تاثير شايسته‌اي داشته باشند.

نوبخت در ادامه يادآورشد: رييس جمهوري در جلسه اخير با نمايندگان مجلس درباره سفر به سازمان ملل متحد و دستاوردهاي آن سخن گفت.

سخنگوي با بيان اينكه آقاي روحاني با حضور در سازمان ملل پيام صلح و دوستي مردم ايران را مطرح كرد، افزود: اين رويكرد جديد دولت با استقبال ديگر ملل و كشورها روبرو شد؛ در واقع رييس جمهوري ايران توانست بدون اينكه بخواهد در برابر جهان درشت‌گويي و دشمن‌تراشي كند، اين پيام را به گوش جهانيان برساند.

نوبخت يادآورشد: پس از سخنراني روحاني در سازمان ملل، بيشتر كشورهاي غربي و سران آنان با رييس جمهوري ديدار داشتند و به اين اصل واقف شدند كه ايران به دنبال آرامش در منطقه و جهان است و از منافع به حق خود نيز دفاع مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه دولت تدبير و اميد به دنبال تعامل و گفتمان است، افزود: آقاي روحاني در سازمان ملل توانست با هوشمندي و درايت نشان دهد كه ايران به دنبال انرژي صلح‌آميز هسته‌اي است و ساير كشورها نيز بر اين حق ايران تاكيد كردند.

وي در ادامه درباره نشست اخير دولت و مجلس نيز گفت: رييس جمهوري در اين جلسه دستاوردهاي دولت يازدهم و عملكرد هيات همراه در سازمان ملل را براي نمايندگان مجلس توضيح داد كه با حمايت آنها همراه شد.

وي ضمن قدرداني از نمايندگان مجلس، خاطرنشان كرد: حمايت مجلس، ضمن دلگرمي به هيات دولت و رييس جمهوري، كمك مي‌كند تا دولت با شور و شوق مضاعف براي رشد و توسعه كشور قدم بردارد.

** مجلس و دولت اجازه ضربه‌زني دشمن به كشور را نمي‌دهند

جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين در اين برنامه تلويزيوني با بيان اينكه مجلس و دولت با اشتراك نظر مي‌توانند مشكلات را حل كنند، افزود: تداوم برگزاري اين جلسه‌ها كوچكترين خدشه‌اي به رسالت و ظايف قانوني مجلس وارد نمي‌كند.

وي گفت: همدلي و هماهنگي دولت و مجلس سبب نمي‌شود تا نمايندگان از اقدامات قانوني خود باز بمانند.

اين نماينده مجلس تاكيد كرد: تا هنگاهي كه دولت مسير قانوني را طي مي‌كند مجلس از آن حمايت مي‌كند زيرا همكاري دو قوا سبب پيشرفت و توسعه كشور مي‌شود.

جهانگيرزاده در ادامه به برخي از مشكلات كنوني كشور همچون بيكاري، تورم و گراني اشاره كرد و گفت: با همكاري مجلس و دولت مي‌توان اين مشكلات را برطرف كرد.

وي ادامه داد: با اين حال ما دشمن خارجي نيز داريم كه بايد با آن مبارزه كرد تا نتيجه مطلوب در عرصه‌هاي خارجي و بين‌المللي را بدست آوريم؛ مجلس و دولت با همكاري و هماهنگي، اجازه نخواهند داد دشمن به كشور ضربه وارد كند.

جهانگيرزاده خاطرنشان كرد: ايران اسلامي در سايه همكاري نزديك مجلس و دولت مي‌تواند راه پيشرفت و ترقي را به شيوه بهتري طي كند.

وي با بيان اينكه دولت يازدهم كار خود را به تازگي آغاز كرده است، افزود: در مدت باقيمانده از عمر مجلس نهم، دو قوه مي‌توانند در تعامل و با برگزاري جلسه‌هاي مشترك اهداف تعيين شده براي توسعه و پيشرفت كشور را به درستي محقق سازند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین