کد خبر: ۶۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
دست اندرکاران طرح تامین استقلال اقتصادی روسیه در نسخه نهایی خود که قرار است هفته دیگر برای بررسی به کمیسیون های مسئول در شورای امنیت این کشور ارائه شود، تشکیل مجموعه های تخصصی و توسعه ای مشابه دو سازمان فعال در ایران را در نظر گرفته اند.
طرح تدوین شده به سرپرستی سرگئی گلازیف مشاور رئیس جمهوری روسیه با هدف کاهش آثار تحریم ها در روند توسعه اقتصادی و پیشرفت این کشور تنظیم شده است.
براساس اطلاعات اولیه و غیررسمی انتشار یافته در این طرح، پیشنهاد شده است: کمیته دولتی توسعه علمی و فنی فدراسیون روسیه وابسته به رئیس جمهوری ولی در چارچوب هیأت دولت تشکیل شود. (مشابه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در ایران)
همچنین شکل گیری کمیته دولتی برنامه ریزی راهبردی وابسته به رئیس جمهوری که دولت باید تابع آن باشد از دیگر پیشنهادهای ارائه شده در این طرح است.
دمیتری بورزین کارشناس روزنامه کامرسانت با وجود تاکید بر تشابه سازمان های پیشنهادی در طرح تامین استقلال اقتصادی روسیه با سازمان های در حال فعالیت در ایران، معتقد است: تشابه تشکیل مجموعه های پیشنهادی طرح ارائه شده مشابه نظام ارگان های دولتی ایران است که بعد از سال 1994 برای مقابله با تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا تشکیل شده بود که تصادفی است.
مهمترین محورهای این طرح، دریافت اجازه امتناع از بازپرداخت بدهی های شرکت ها به طلب کاران از کشورهای خصم، برنامه ریزی برای جهش علمی و فناوری با بسیج امکانات، اتخاذ تدابیر تأمین رشد 5 درصدی تولید ناخالص ملی و افزایش قدرت رقابت اقتصاد این کشور است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین