|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۶۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور خواستار سرمایه گذاری بنیاد بین‌المللی غدیر برای گسترش پژوهش و اندیشه ورزی در عرصه فلسفه سیاسی اسلام شد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسینعلی امیری در جمع مسئولان بنیاد بین المللی غدیر، با اشاره به ضرورت حکومت، سرپرستی و قانون در جوامع به عنوان وجه مشترک همه مکاتب و فلسفه‌های سیاسی، گفت: زندگی اجتماعی، ضرورت وجود قانون، اوصاف واضع قانون و شرایط مجری قانون به عنوان محورهای عمده فلسفه سیاسی اسلام در حوزه غدیر است.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به الگوسازی حکومت دوره حیات پیامبر اعظم (ص) و امیرالمومنین امام علی (ع) در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی، این دو حکومت را واجد و شامل مبانی همه برجستگی‌های حقوق مدرن دانست و اظهار کرد: در عمل نیز در حد اقتضاء محیط مکانی و زمانی این دو حکومت، تعبد و تعقل در عرصه زندگی شخصی و همچنین انسان دوستی ،‌خدمت تمام عیار به مردم و حفظ کرامت انسانها در حداکثر آن در عرصه اجتماعی عملا اجرا شده است.

امیری تصریح کرد: آنچه امروز در حقوق مدرن وجود دارد، مبانی آن در حکومت علی ابن ابی طالب (ع) گذاشته شده و در عمل نیز، در حدی که اقتضا داشته ‌پیاده و اجرا شده است.

قائم مقام وزیر کشور در پایان از ابلاغ وزیر کشور به استانداران برای حداکثر همکاری با اهداف و برنامه های وحدت آفرین بنیاد بین المللی غدیر خبر داد و بر اصرار و اهتمام وزارت کشور و استانداری ها به این امر تاکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین