|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری از تهیه اطلس وضعیت زنان در جریان سفرهای استانی رییس جمهور خبر داد و گفت: برای مقابله با آسیبهای اجتماعی زنان نیاز به یک نقشه راه داریم که این اطلس نقشه را در اختیار ما قرار می دهد.
شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه و اختتامیه چهارمین نشست منطقه ای سازمانهای مردم نهاد غرب کشور افزود: در نتیجه پژوهشهای صورت گرفته در سفرهای استانی، مشخص شده که استانهای همجوار کشور دارای اشتراکات متعدد و از جمله آسیبهای مشابه در امور زنان هستند که می توان برای این استانها به صورت منطقه ای و با مشارکت سمن ها برنامه ریزی واحد کرد و متناسب با آسیبها از دستگاههای دولتی هم کمک گرفت.

مولاوردی بازگشت جایگاه ستادی معاونت امور زنان و خانواده به جای اصلی خود را دیگر دستاورد حوزه زنان در دولت یازدهم نام برد و تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد توازن در جنبه های مختلف زنان، توزان بین کار و زندگی (نقش همسری و مادری)، تعادل جنسیتی در بازار کار، پرهیز از نگاه سنتی به کار و توازن در مدیریت ها هستیم.

معاون رییس جمهوری از احداث بیمارستان جامع زنان در استانهای مختلف هم خبر داد و عنوان کرد: دولت یازدهم از ابتدای شروع بکار، ارتقای سرمایه اجتماعی از طریق جلب اعتماد عمومی و افزایش آن را پیگیری کرده و در این مسیر برای بالا بردن اعتماد به نفس زنان، ارتقای اعتماد زنان به دولت و افزایش اعتماد دولت به زنان تلاش کرده است.

وی همچنین در باره تعامل دولت و سمن ها هم گفت: تولید و عرضه کالا و خدمات صرفا نقش دولت نیست و بخشی از آن به سمن ها واگذار شده است طوری که سازمانهای مردم نهاد نقش واسطه دولت و ملت را ایفا می کنند.

مولاوردی سمن ها را چشم و گوش دولت توصیف و به آنها خاطرنشان کرد که استقلال سمن ها به معنی دولت ستیزی نیست و اگر همه یک مجموعه باشند میزان اثرگذاری بیشتر می شود.
وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید اظهار کرد: تبیین عملکرد دولت یازدهم بدون توجه به شرایط کشور و کارنامه دولت سابق ممکن نیست و برای ایجاد چشم اندازی روشن از عملکرد دولت باید شرایط سالهای گذشته هم مورد توجه قرار گیرد.

به گفته معاون رییس جمهوری دولتهای نهم و دهم بی سابقه ترین دوران فروش نفت را تجربه و از این محل 600 میلیارد دلار درآمد کسب کرد اما نحوه مدیریت با این درآمد بالا تناسبی نداشت.
مولاوردی شرایط انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را یادآور شد و گفت: در آن انتخابات 2 مسیر پیش روی مردم بود و ملت باید بین ادامه وضعیت موجود و تغییر وضع کشور یکی را انتخاب می کردند که آرای صندوق ها انتخاب گزینه دوم بود.

معاون رییس جمهوری اعلام کرد که طبق تحلیل جامعه شناسان، بیشترین رای به روحانی توسط زنان، جوانان و قشر تحصیلکرده داده شده است.

وی ایجاد آرامش در سیاست، رونق اقتصادی و فرهنگی، بازگشت اعتماد به ملت و تعامل با دنیا را از جمله شعارهای حجت الاسلام روحانی دانست و افزود: روحانی مدیریتی جهادگونه داشته و کشور را با تدبیر و تکیه بر سرمایه اجتماعی به عنوان تنها سرمایه دولت اداره کرده است.
به گفته این مسوول شعار همدلی و همزمانی دولت و ملت، بزرگترین هدیه رهبر انقلاب به دولت و ملت در سال 94 بوده است.

بنابر اظهارات معاون رییس جمهوری، دولت یازدهم در 2 سال گذشته با وجود کاهش قیمت نفت توانست کشور را به یک ثبات اقتصادی برساند و تورم را از 43 به 13 درصد کاهش دهد.
مولاوردی توزیع میلیون ها سبد کالا، صدور 10 میلیون دفترچه بیمه سلامت، اجرای طرح تحول نظام سلامت که اکنون وارد گام دوم (بهداشت) شده است، پرداخت معوقات ایثارگران، کاهش وابستگی بودجه به نفت، کاهش نوسانات نرخ ارز، رشد اقتصادی و تصویب طرح جامع مالیاتی را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: رونق پایدار اقتصادی، افزایش صادرات نفتی و اشتغالزایی جوانان از اهداف دولت در سال 94 است که بدون مشارکت مردمی و سازمانهای مردم نهاد امکانپذیر نیست.

وی اضافه کرد: دولت همچنین توانسته است فضای کسب و کار را بهبود ببخشد و رتبه جهانی ایران در این حوزه را از 152 به 130 کاهش دهد.
معاون رییس جمهوری با بیان اینکه میان توسعه و مشارکت رابطه ناگسستنی وجود دارد اظهار داشت: در گذشته توسعه از بالا به پایین دنبال می شد اما اکنون توسعه از پایین به بالا مدنظر قرار گرفته است.

وی همچنین هدف از برگزاری نشست منطقه ای سه روزه سازمانهای مردم نهاد را ترویج شبکه تخصصی سازمان های غیردولتی که توسط دولت طراحی شده دانست و گفت: در این نشست تبادل ایده ها و هم افزایی سمن ها در دستور کار قرار گرفته که از ماموریت های اصلی دولت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین