کد خبر: ۶۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: با برنامه ریزی های انجام شده مشکلات آب در تابستان سال آینده کمتر خواهد شد.
حمیدرضا جانباز روز پنجشنبه در نشست با نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان و شماری از مسئولان استانی در فاروج اظهار کرد: لازمه برنامه بلندمدت داشتن مطالعات جامع است که در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.
وی در خصوص وضعیت آب فاروج نیز گفت: تامین آب این شهر در وضعیت مطلوبی نیست.
وی افزود: در پروژه های اضطراری که از سوی آب و فاضلاب شهری ارائه شد کمک های لازم انجام خواهد شد.
وی گفت: کمک در سرجمع اعتبارات را به پایان سال موکول نمی کنیم تا در آینده بسیار نزدیک بخشی از مشکلات آب حل شود.
وی از برگزاری نشستی با محوریت رفع مشکل آب شهرستان در آبان ماه در تهران خبرداد و گفت: مطالعات به این جلسه برای تصمیم گیری مناسب برسد تا این جلسه با حضور متولیان آب منطقه ای خراسان، آب و فاضلاب شهری و روستایی ، نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان و فرماندار شهرستان فاروج برگزار شود.
وی اظهار کرد: در بخش روستاها، اقدامات مناسبی در استان انجام شده که این روند را با اعتبارات ملی تقویت می کنیم.
وی گفت: در خصوص روستاها اعتبارات مورد نیاز را کم کم تزریق می شود و برای تامین اعتبارات مورد نیاز و مطرح شده از سوی آب و فاضلاب شهری برای شهرستان فاروج از محل اعتبارات متمرکز تنش آبی اقدام خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حوزه تامین آب در شهرستان چهار خواسته مطرح است.
هادی شوشتری اظهار داشت: اصلاح شبکه فرسوده، نوساز ی انشعابات دوشهر فاروج و تیتکانلو ، احداث مخزن، حفر و تجهیز یک حلقه چاه مطالبات شهرستان در حوزه دو نقطه شهر است.
وی گفت: در روستاها هم مشکل اصلاح شبکه و بازسازی شبکه توزیع آب شرب بین تمام روستاها مشترک است.
وی با تشریح درصد پیشرفت فیزیکی مجتمع ها و پروژ ها تک روستایی اظهار داشت: تکمیل پروژه های مجتمع پیره- پسکن، جعفرآباد، ریزه، آبرسانی به روستاهای مایوان، خرق، آق چشمه، مفرنقاه از ظرفیت و توانمندی بالای به لحاظ محدودیت اعتبارات شهرستان خارج است که امیدواریم این موارد پیگیری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: مشکل عمده دشت قوچان – فاروج، ضعیف شدن آبرفت آن است که از زمان ساخته شدن سد تبارک، امکان تغذیه سفره های پایین دست کاهش یافته است.
علوی اظهار داشت: در این دشت، تراکم چاه های کشاورزی هم بسیار بالاست و چاه های که حفر می شود ظرف یکسال آبشان به نصف کاهش می یابد که برای کاهش این مشکل چاه آهکی برای شهر فاروج حفر شده است.
وی افزود: در حوزه مدیریت آب کشاورزی باید تجدید نظر شود.
وی رینگ منابع منابع آب روستایی به شهری از انتهای شهر فاروج به سمت تیتکانلو را از برنامه های این مجموعه برشمرد وگفت: در میانه راه این پروژه،مشکل آب شرب روستای یام حل می شود اما تامین اعتبار این پروژه با توجه به برآورد، 11 میلیاردو 300 میلیون ریالی برای شهرستان سخت است ونیازمند تقویت اعتباری است.
وی گفت: 16 میلیارد ریال هم برآورد اعتبارات برای رفع مشکل آب دو شهر فاروج و تیتکانلو است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین