|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
استاندار آذربایجان شرقی گفت: رونق تولید داخلی، افزایش فرصت های شغلی و ثبات اقتصادی نیازمند پیشگیری از قاچاق کالا می باشد.
اسماعیل جبارزاده شامگاه چهارشنبه در نشست کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان بر تبیین مشکلات و آسیب کالاهای قاچاق از طریق رسانه ها تاکید کرد و با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب که ورود هرکالای قاچاق برابر با بیکارشدن یک فرد است ، بر ضرورت تقویت اقتصاد داخلی در برابر فشارها و هجمه ها تاکید نمود.

وی اظهارکرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان باید با جدیت بیشتری در مسیر مبازره با قاچاق کالا و ارز تلاش شود.

جبارزاده با تاکید بر فعال شدن کارگروه های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و ضمن قدردانی از دستگاه های نظارتی، نظامی و انتظامی اظهار امیدواری کرد که آذربایجان شرقی مانند سال 93 استان برتر در امر مبارزه با قاچاق کالا معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه مصمم به راه اندازی مراکز ایست بازرسی در آزاد راه پیامبر اعظم (ص) هستیم تا ازورود کالای غیرمجاز به استان جلوگیری شود، گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی و امکانات نظارتی سعی می شود برای شهرستان هایی که در خط مقدم ورود کالای قاچاق قرار دارند، تجهیزات لازم فراهم شود.

استاندار آذربایجان شرقی از سفر فرمانده نیروی انتظامی به این استان نیز خبرداد و گفت: کمبودها در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در این سفر مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اینک منطقه آزاد ارس با همکاری و هماهنگی سازمان و گمرکات کمترین مشکل را دارد، اظهارامیدواری کرد تا نیمه مهر 'گیت های ویژه' در گمرک این منطقه نصب شود.
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان آذربایجان شرقی نیز با اعلام اینکه کشفیات پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش دارد، گفت: تنها در خصوص دخانیات کاهش کشفیات داریم.
اسماعیل چمنی با اشاره به افزایش 89 درصدی کشفیات در حوزه سوخت و91 درصدی تجهیزات ماهواره ای، افزایش 472 درصدی کشف مشروبات الکلی را زنگ خطری برای سلامت جامعه عنوان کرد.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم با بیان تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با کالاهای وارداتی غیرمجاز و قاچاق اعلام کرد: اتحادیه های پوشاک مکلف به اخذ کد جی اس وان برای شناسنامه دار کردن پوشاک هستند و تا پایان شش ماه ، عرضه پوشاک بدون این کد قاچاق منظور خواهد شد.
اسماعیل عطاپور با بیان اینکه یکی از وظایف ما مبارزه با قاچاق در بخش عرضه است، گفت: در مراکز آلوده به قاچاق مبارزه مشکل بوده و واحدهای صنفی مقاومت و ممانعت می کنند.
وی همچنین گفت: بعد از استان های قم و تهران ، برگزاری دوره های فقه بازار و آشنایی با احکام شرعی در تجارت با حضور آیت الله مجتهد شبستری در استان کلید خورده است.
موسی خلیل اللهی دادستان تبریز هم برخورد قاطع برای مبارزه با متخلفان را نیازمند فراهم بودن زمینه و ابزار دانست و گفت: در این بخش نباید فضای سوء استفاده برای متخلفان فراهم شود.
میراحد یوزباشی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه هدف اصلی درمبارزه با قاچاق ،جمع آوری کالاهایی است که به صورت غیرمجاز وارد می شود، گفت: اگرنتوایم کالاهای قاچاق را توقیف کنیم ،این بخش همچنان در اقتصاد بازار تاثیرگذار خواهد بود.
در این نشست معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گزارشی در خصوص نظارت بر عرضه کالاهای وارداتی سلامت محور ارایه کرد.
فرمانداران چاراویماق و بناب هم گزارشی از وضعیت مبارزه با قاچاق در شهرستان های یاد شده بیان کردند.
در این نشست تشکیل کمیته حقوقی قضایی، کمیته فرعی سوخت، کمیته مبارزه با کالاهای دخانی و کمیته مبارزه با کالاهای آسیب رسان به سلامت تصویب شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین