|
|
امروز: شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵
فیشر در طول سفر سه روزه به ایران با رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهوری ، رییس مجمع تشخیص نظام و رییس قوه قضائیه دیدار و در باره مناسبات دو کشور و مسائل بین المللی به گفتگو کرد.
رئیس جمهوری اتریش ، سفر یک روزه خود به اصفهان را پایان داد و ساعاتی قبل با بدرقه استاندار و مسئولان این استان عازم وین شد .

هاینس فیشر و هیات بلند پایه اتریشی امروز چهارشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و از سوی استاندار و وزیر صنعت ، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان این استان مورد استقبال قرار گرفت.

گزارش ایرنا ، وی درجریان این سفر یک روزه پس از دیدار وگفت و گو با استاندار اصفهان و حضور در ضیاف ناهار، از بناهای تاریخی مجموعه میدان امام (ره) ، باغ موزه چهلستون و بازارهای قدیمی اصفهان دیدن کرد.

رییس جمهوری اتریش و هیات همراه ، همچنین در بازدید از میدان تاریخی نقش جهان از واحدهای تولید صنایع دستی از جمله هنر مینیاتور بازدید کرد و با این هنر- صنعت آشنا شد .

فیشر با اشاره به این که ایران از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است، اظهارکرد: اتریش نیز در زمینه گردشگری از دانش و تجربیات خوبی برخوردار است و این ظرفیت ها می تواند همکاری های دو کشور در زمینه گردشگری را توسعه دهد.

رییس جمهوری اتریش از اصفهان به عنوان گوهر بی بدیل نامبرد و افزود: بی دلیل نیست که این شهر به عنوان یکی از قطب های فرهنگی دنیا شناخته می شود.

وی با تقدیر از همراهی استاندار اصفهان و وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از اماکن تاریخی اصفهان اضافه کرد: یکی از خواسته من و همسرم در سفر رسمی به ایران، بازدید از اصفهان بود و خوشحال و سپاسگزارم که مقامات ایرانی زمینه این سفر را فراهم کردند.

فیشر با اشاره به این که اصفهان برای هر فرد بافرهنگ و آشنا به آثار تاریخی و تمدنی جذابیت دارد، افزود: خوشحالم که این فرصت فراهم شد تا بتوانم از نزدیک آثار تاریخی و زیبای اصفهان را مشاهده کنم.
رییس جمهوری اتریش درپایان دیدار یک روزه از اصفهان ، سفر خود و هیات همراه را به جمهوری اسلامی ایران مفید و موفق توصیف کرد و افزود : در این سفر با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران دیدارهای خوبی داشتیم و در زمینه همکاریهای اقتصادی و گردشگری بین دو کشور گام های مهمی برداشته شد.

وی یکی از محورهای توافق های انجام شده در تهران را توسعه همکاریهای گردشگری بیان کرد و افزود: در سفر به اصفهان نیز با استاندار اصفهان توافق کردیم که استاندار ایالت سالزبورگ اتریش که یکی از قطب های گردشگری این کشور است در دو ماه آینده به اصفهان سفر کند.
رییس جمهوری اتریش بنا به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر هیات 240 نفره با هدف توسعه مناسبات دو کشور عصر دوشنبه هفته جاری وارد تهران شد و با مقامات بلند پایه سیاسی و اجرایی ایران دیدار کرد.

فیشر در طول سفر سه روزه به ایران با رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهوری ، رییس مجمع تشخیص نظام و رییس قوه قضائیه دیدار و در باره مناسبات دو کشور و مسائل بین المللی به گفتگو کرد.

جمهوری اسلامی ایران و اتریش از دیرباز در زمینه های مختلف بویژه حوزه اقتصادی و فرهنگی دارای رابطه خوب و سنتی بودند البته این روابط با تاثیر از فضای حاکم بر روابط غرب و اتحادیه اروپا با تهران در برخی مواقع دچار فراز و نشیب شده اما پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و روی کارآمدن دولت تدبیرو امید و بویژه توافق اخیر هسته ای این روابط شاهد رشد بوده است .



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین