|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رفتن به سینما و فیلم دیدن ، یک فرهنگ و ارتقای فرهنگی است و دسترسی مردم به این هنر می تواند زمینه ارتقای فرهنگ جامعه را فراهم کند.
حجت الله ایوبی چهارشنبه در سفر به شیراز در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به نقش سینما در جامعه فرهنگی اشاره و بر لزوم توسعه زیر ساخت های فرهنگی و هنری برای توجه بیشتر به موضوع سینما تاکید کرد.
وی بیان کرد: با این که مردم فیلم را به واسطه تلفن های همراه و دیگر وسایل ارتباطی هم می توانند ببینند، اما با هم رفتن خانواده ها به سینما و در کنار یکدیگر نگاه کردن به فیلم در دنیای امروز نوعی آیین تلقی می شود که نیاز به تقویت دارد .
معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سینما رفتن فقط منحصر به فیلم دیدن نیست این مقوله یک آیین است ، سینما آیینی فرهنگی و مدنی است که می بایست ارتقا یابد.
ایوبی به پروژه های فوری برای ارتقای فرهنگ سینما در جامعه اشاره کرد و افزود: در این پروژه ها به دنبال ایجاد سینماهای سیار هستیم و از آنجا که ایران یکهزار شهر بی سینما دارد دیگر نمی شود منتظر ماند تا این شهرها به سینما مجهز شوند، لذا با وجود این آمار، روستا های ما در حوزه سینما جای کار دارد.
وی گفت: کشورهایی که نگران بنیان های خانواده هستند درحالی که انتظار رفتار مدنی از مردم در فضای مجازی دارند به سمت سینما می روند برای نمونه کشور چین 27هزار سالن سینما دارد که در کنار آن پنجاه هزار سالن سیار با یارانه دولتی با هدف تحقق باهم و کنار هم بودن مردم، خدمات فرهنگی ارایه می کنند.
وی گفت: ما نیز می توانیم به واسطه سینماها، مجموعه های فرهنگی و هنری و سینمای سیار در این عرصه گام برداریم.
ایوبی اضافه کرد: تجربه های نو در زمینه سینما که در ایران پایه گذاری شده پاسخ داده و بازده اقتصادی داشته است.
ایوبی که برای شرکت در آیین روز ملی سینما در شیراز به سر می برد، همچنین در نشستی با حضور برخی از کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش اقتصادی فرصت های توسعه زیر ساخت های سینمایی در استان فارس را بررسی کرد.
بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با تکیه بر اقتصاد هنر و آشنایی با بحث های نظری و عملی این مقوله مهم دنیای امروز ، نوید برپایی دبیرخانه دائمی همایش بین المللی اقتصاد هنر با همکاری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی داد.
وی پرهیز از نگاه حراستی به مقوله فرهنگ و هنر را از اهداف این اداره کل عنوان کرد و افزود: با توجه به این موضوع که نگاه حراستی به محتوا آسیب زاست، همکارانی به این مجموعه کمک می کنند که نگاه فرهنگی به مسایل دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین