|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: تعاونی یک اقتصاد مردمی است و بدون حضور مردم در عرصه اقتصادی تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست.
هوشمند صفایی چهارشنبه در دهمین جشنواره تعاونی های برتر استان خوزستان در محل تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: تعاون بستر بسیار مناسبی برای فعالیت های اقتصادی و یک اقتصاد نیمه دولتی است که بخش میانه اقتصاد دولتی و خصوصی را تشکیل داده است.
وی افزود: دولت باید امکان و شرایط کار را در اختیار افرادی قرار دهد که قدرت و توان کار کردن را دارند که این فرصت با راه اندازی تعاونی ممکن است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: از هفت هزار تعاونی فعال استان بالغ بر دو هزار تعاونی آن در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
صفایی گفت: صید و صیادی در استان از جمله بخش هایی است که به صورت 100 درصد در قالب تعاونی در حال فعالیت است.
وی گفت : اگر در اقتصاد کشور به تعاونی ها توجه شود آنها می توانند اثر زیادی را در درآمد و چرخه اقتصادی کشور داشته باشند.
همچنین در ادامه مراسم امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: خوزستان منابع زیادی دارد که دولت به تنهایی قادر به استفاده و بهره وری مفید از آن نیست و در این راه باید برای شکوفایی ظرفیت های استان از مردم در قالب تعاونی ها کمک گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده افزود: متاسفانه خوزستان در بخش خصوصی پویایی ندارد و تنها راه مشارکت مردم در اقتصاد تشکیل تعاونی است.
وی با بیان اینکه پرداخت یارانه به ویژه به قشر روستا نشین کمکی به اقتصاد جامعه و کشور نمی کند بیان کرد: برای درآمد زایی و حرکت هر چه بهتر چرخه اقتصاد باید مردم را وارد فعالیت های اقتصادی کرد و راهی برای همکاری هر چه بیشتر مردم در قالب تعاونی به ویژه در روستاها و ایجاد اشتغال باز کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین