|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۶۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
'سرگئی ریابکوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: تمام تصمیمات سیاسی لازم در مذاکره با ایران برای تحویل سامانه موشکی اس 300 گرفته شده است.
ریابکوف در حاشیه برگزاری یک نمایشگاه تسلیحاتی تاکید کرد که قرارداد تحویل اس ـ 300 به ایران در هرحال امضا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در باره اینکه آیا روسیه واقعا بر این نکته پافشاری می کند که ایران شکایت خود از مسکو را به دادگاه حکمیت پس بگیرد، گفت: موضع ما این هست ولی ترتیب این کار و همچنین مشخصات قرارداد جدید، ابعادی تجاری هستند.
ریابکوف افزود: وزارت امور خارجه به جای کارشناسان عمل نکرده و این را که در این زمینه چه چیزهایی رخ می دهد، تفسیر نمی کند.
قرارداد تحویل سیستم های 'اس-300' اواخر سال 2007 امضا شد و قرار بود روسیه پنج آتشبار از این سیستم های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد اما سپتامبر سال 2010 ' دمیتری مدودیف' رییس جمهور وقت روسیه با صدور فرمانی تحت عنوان 'تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد،'، از جمله تحویل سیستم های اس ـ 300 را ممنوع و این قرار داد را سپتامبر همان سال لغو کرد.
ایران به خاطر عدم تحویل 'اس-300 ' از شرکت روسی 'روس آبارون اکسپورت ' به دادگاه بین المللی حکمیت ژنو شکایت کرده و تقاضای 4 میلیارد دلار غرامت کرد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه 13 آوریل امسال با صدور حکمی ممنوعیت تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی اس-300 را به ایران لغو کرد.
سیستم های 'اس-300' ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند.
این سیستم قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. سیستم 'اس-300' می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله 150 کیلومتری و ارتفاع 27 کیلومتری نابود کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین