|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: مردم این شهرستان که از پیشگامان انقلاب اسلامی بوده اند ، تلاش دولت تدبیر و امید را در توسعه همه جانبه شهرستان به وضوح مشاهده کرده اند .
عباس ملکوتی خواه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امام راحل(ه) همواره از مسوولین می خواستند تا خدمات دولت را برای مردم بازگو کنند چرا که بیان عملکرد مثبت نظام، دوستداران انقلاب را نسبت به آینده کشور امیدوار ساخته و دشمنان را در مقابله با این نظام الهی مأیوس می سازد.
وی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید روح آرامش و امید به آینده در مردم دمیده شد و آرامش اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به جامعه بازگشت.
فرماندار پیشوا با اشاره به توفیقات دولت در دو سال گذشته تصریح کرد: کاهش تورم از40درصد به 15درصد، ارتقاء رشد اقتصادی از منفی 6 به مثبت 3 و پیروزی های به دست آمده در جریان مذاکرات هسته ای از جمله توفیقاتی است که دولت توانسته با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، رعایت مصالح نظام و خطوط قرمز تعیین شده از سوی مقام عظمای ولایت، پایداری و استقامت مردم و به برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای هسته ای به دست آورد.
ملکوتی خواه گفت: دولت تدبیر و امید در طول دوران فعالیت خود توانسته با وجود محدودیت های اقتصادی موجود، اقدامات موثر و فراوانی در پیشوا صورت دهد و مردم این شهرستان که از پیشگامان انقلاب اسلامی بوده اند، تلاش دولت تدبیر و امید را در توسعه همه جانبه شهرستان به وضوح مشاهده کرده اند .
وی یادآور شد: حضور مسوولین عالیرتبه نظام از جمله معاون اول و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، استاندار تهران، وزیران جهاد کشاورزی، نیرو، راه و شهرسازی، دفاع، اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت که به منظور بررسی ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی منطقه صورت گرفت، نشان از اهتمام دولت در رفع مشکلات و عقب ماندگی های این شهرستان دارد.
فرماندار پیشوا با اشاره به تولید سالانه 600 هزار تن انواع محصولات دامی و زراعی در این شهرستان گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی پیشوا علاوه بر تأمین نیازهای منطقه ای، استانی و کشوری، قابلیت صادرات به سایر کشورها را دارد و تلاش هایی نیز صورت گرفت تا با حضور وزیر کشاورزی عراق از این ظرفیت در جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی به این کشوراستفاده شود.
ملکوتی خواه پیشوا افزود: همزمانی برداشت محصولات کشاورزی شهرستان پیشوا با سایر مناطق کشور باعث می شود قیمت این محصولات منطقه پائین آمده و بسیاری از کشاورزان از این بابت متضرر شوند که با هموار ساختن شرایط صادرات این محصولات می توان به رونق کشاورزی شهرستان کمک شایانی کرد.
نماینده دولت در شهرستان پیشوا گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهوری به پیشوا، طرح احداث پایانه حمل و نقل و صادرات محصولات کشاورزی ارائه شد که وی نیز دستور احداث این مرکز اقتصادی مهم را با امکانات جمعی مورد نیاز صادر کرد و با انجام اقدامات اولیه ، کار صدور مجوز این پایانه در مراحل پایانی است و با تحقق این مهم می توان کل محصولات جنوب شرق استان تهران را از طریق این پایانه صادراتی به کشورهای دیگر صادر کرد.
ملکوتی خواه حرکت به سمت کشاورزی علمی را از اولویت های اقتصادی شهرستان خواند و گفت: علمی شدن کشاورزی و دامپروری به صرفه اقتصادی این فعالیت منجر و باعث کاهش هزینه های تولید می شود.
وی یادآور شد: هم اکنون یک هشتم از گلخانه های تولید محصولات صیفی و گل و گیاه کشور در پیشوا مستقر است و این نوع کشت می تواند ضمن کمک به مدیریت صحیح مصرف آب و ساماندهی وضعیت مقابله با آفات گیاهی در افزایش میزان تولید نیز نقش به سزایی داشته باشد.
به گفته وی در حوزه تأمین انرژی گلخانه های شهرستان پیشوا هماهنگی گازرسانی به طول 70 کیلومتر در مناطق مختلف کشت گلخانه ای صورت گرفته تا کشاورزان در مسیر بتوانند انرژی مورد نیاز با مشکل و قیمت کمتر تأمین نمایند.
فرماندار پیشوا گفت: دولت تدبیر و امید به منظور توسعه کشاورزی منطقه و مدیریت مصرف آب، تسهیلات بسیار مناسبی را برای تغییر شیوه آبیاری از سنتی به مکانیزه و تحت فشار به کشاورزان منطقه ارائه کرده است، بطوری که سال گذشته بیش از 700هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان، تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت.
وی با اشاره به مشکل دفع فاضلاب در شهرستان پیشوا هم تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیانی شهرستان به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و نیز جنس رسی خاک منطقه، دفع فاضلاب شهری به ویژه در شهرک های تازه تأسیس به معضلی اساسی تبدیل شده بود که با همت دولت یازدهم و اختصاص اعتبارات بسیار مناسب، زمینه اجرای فاضلاب شهری فراهم شده است.
ملکوتی خواه گفت: طی دو سال گذشته با مساعدت استاندار تهران خطوط جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر به اتمام رسیده و مدول اول تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی همراه شده و هم اکنون پیش فروش انشعاب فاضلاب برای منازل آغاز شده است.
وی تأکید کرد: مردم شهرستان پیشوا که در قیام خونین 15خرداد سال 42 کفن پوش از آرمان های امام راحل و نهضت انقلاب ایشان با جان خود حمایت کرده اند، امروز به لطف برنامه های جامع دولت تدبیر و امید از بسیاری از مواهب نظام بهره مند شده اند و رشد و توسعه همه جانبه را در مناطق این شهرستان می توان مشاهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین