|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۶۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
معاون وزیر آفریقای جنوبی گفت: به محض لغو تحریم ها و فراهم شدن شرایط قانونی برای خرید نفت خام ایران، فردای روز برداشته شدن محدودیتها و در صورت نبود موانع، آفریقای جنوبی واردات نفت خام از تهران را دوباره آغاز می کند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، نومیندیا مفکتو معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی امروز (چهارشنبه) از طریق ویدیو کنفرانس به خبرنگاران گفت: پرتوریا به محض لغو تحریم ها، واردات نفت خام از ایران را از سرمی گیرد.
پیش از اعمال تحریم ها علیه تهران، ایران بزرگترین تامین کننده نفت خام آفریقای جنوبی بود و این کشور آفریقایی روزانه حدود ٣٨٠ هزار بشکه نفت از ایران وارد می کرد.
معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی گفت: پرتوریا در حال مذاکره با تهران است و منتظر لغو تحریم ها برای از سرگیری کامل خرید نفت خام از ایران است.
وی افزود: به محض لغو تحریم ها و فراهم شدن شرایط قانونی برای خرید نفت خام ایران، فردای روز برداشته شدن محدودیت ها و در صورت نبود موانع، آفریقای جنوبی واردات نفت خام از تهران را دوباره آغاز می کند.
مفکتو تصریح کرد: خرید نفت خام از ایران به سرعت مذاکرات بستگی دارد و پس از آن می توانیم قراردادهایی امضا کنیم.
دولت آفریقای جنوبی پیش تر اعلام کرده بود که با تحریم ها علیه ایران مخالف است و بیشتر پالایشگاههای این کشور که خریدار محموله های نفت خام ایران بودند با اعمال تحریم ها دچار مشکل شدند.
به تازگی یک هیات از وزارت انرژی آفریقای جنوبی به ریاست تمبیسیله ماژولا معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی در تهران با منصور معظمی معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت ایران و دیگر مدیران ارشد نفتی ایران درباره همکاریهای مشترک تهران و پرتوریا در بخشهای مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دیدار و گفتگو کردند.
در همین حال ماژولا درباره برنامه آفریقای جنوبی برای افزایش خرید نفت خام از ایران پس از لغو تحریمها به خبرنگار شانا گفته بود: همان طور که می دانید بخش عمده پالایشگاههای نفت خام آفریقای جنوبی بوسیله شرکتهای نفتی خارجی از جمله شرکت انگلیسی-هلندی شل، بی پی انگلیس، توتال فرانسه، شورون آمریکا و ... اداره می شود بنابراین آنها خریدار نفت خام مورد نیاز پالایشگاههای ما هستند، بنابراین ما می توانیم با آنها صحبت کنیم که با لغو تحریمها دوباره تجارت نفتی را با تهران از سرگیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین