|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۲
کد خبر: ۶۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
رسانه های گروهی چین روز چهارشنبه با انتشار گزارش های متعدد و یکپارچه آمریکا را مسوول بحران آوارگان جنگی سوریه دانستند.
در این گزارش ها آمده است که مداخله جویی های واشنگتن در سراسر جهان بخصوص در خاورمیانه، بخش هایی از آفریقا و در کشورهای عربی اصلی ترین عامل آواره گی مردم این مناطق محسوب می شود.
روزنامه چاینا دیلی چین در گزارشی اعلام کرد: وجدان بشری از مشکلات امروز پناهندگان به درد آمده است اما کاخ سفید خود را از معرکه کنار کشیده و بی گناه جلوه می دهد.
این نشریه خاطرنشان می کند که چطور کشوری که باعث این همه بدبختی و رنج برای مردم سوریه و عراق و کشورهای دیگر شده است به راحتی اعلام می کند مسوولیتی در برابر جنگ زدگان سوری ندارد.
در همین حال تلویزیون مرکزی چین نیز با انتشار گزارش های مصور تصریح کرد که در جریان نبردهای سوریه تاکنون 220 هزار نفر کشته و 2 میلیون و 500 هزار نفر آواره شده اند.
این گزارش می افزاید که اروپا و آمریکا اصلی ترین مسوولان این رنج ها و آمال مردم خاورمیانه هستند و باید برای آن راهی پیدا کنند.
خبرگزاری شین هوا هم گزارش کرده است: حملات آمریکا به عراق و سپس بیرون کشیدن نیروهایش از این کشور و مداخله جویی واشنگتن در سوریه و لیبی جز فلاکت و بدبختی برای مردم این کشور ثمر دیگری نداشته است.
این گزارش تاکید می کند: تا زمانی که داعش و نیروهای تروریستی تکفیری دیگر که با مداخله آمریکا و بیرون رفتن ناگهانی این کشور از عراق شکل گرفتند از بین نرفته و ریشه کن نشوند، بحران هایی نظیر بحران پناهجویان قابل حل و فصل نیست.
«آن خویی خو» سفیر پیشین چین در مصر و الجزایر نیز در سخنانی، تصریح کرد: آمریکا بزرگترین مشکلات را برای مردم سوریه به ارمغان آورده است.
وی گفت: متاسفانه واشنگتن به دلیل مخالفت هایش با بشار اسد رییس جمهور سوریه باعث شده است تا هر وقت نشست و گفت و گویی برای حل مساله سوریه برگزار می شود بدون آنکه به انجام برسد شکست خورده و بی نتیجه بماند.
وی تاکید کرد که دشمنی آمریکا با «بشار اسد» موجب شده است تا هر طرحی برای پایان دادن بحران سوریه با ناکامی مواجه شود، در حالیکه «اسد» خود بخشی از راه حل و رییس جمهور قانونی این کشور است.
وی افزود که از دیدگاه چین این مردم سوریه هستند که باید در باره سرنوشت خود تصمیم بگیرند نه اینکه دیگران برای آنها تعیین تکلیف کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین