|
|
امروز: جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
یک مقام بلندپایه آفریقای جنوبی روز چهارشنبه گفت که این کشور در صورت لغو تحریم های بر اساس توافق ماه ژوییه، آماده ازسرگیری واردات نفت از ایران در نزدیک ترین زمان ممکن است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پرتوریا، ایران پیش از اعمال تحریم ها، بزرگترین تامین کننده نفت آفریقای جنوبی بود که دارای صنعتی ترین اقتصاد قاره آفریقا و دومین مصرف کننده نفت خام با واردات حدود 380 هزار بشکه نفت در روز است.
«نومیندیا مفکتو» معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در کیپ تاون به خبرنگاران گفت: ما سرگرم مذاکره و در انتظار فرارسیدن هنگامی هستیم که بتوانیم واردات نفت از ایران را به طور کامل از سربگیریم.
وی افزود: اگر روندی برای ازسرگیری واردات نفت خام به صورت قانونی از ایران برای آفریقای جنوبی وجود داشته و مانعی در راه آن وجود نداشته باشد، ما از همین فردا این کار را خواهیم کرد.
به گفته وی، از سرگیری واردات نفت خام از ایران به سرعت مذاکرات بستگی دارد تا ما بتوانیم با آن موافقت کنیم. قدرت های جهان در 14 ژوییه (23 تیر) با لغو تحریم های ایران در قالب برجام موافقت کردند.
دولت آفریقای جنوبی یک روز پس از این توافق اعلام کرد که هیچ گاه با اعمال تحریم ها بر ایران موافق نبوده و تاسیسات پالایشی نفت خام این کشور از ممنوعیت صادرات نفت ایران، اسیب دیده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین