|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: تسهیلات طرح های توسعه ای مشارکتی در روستاها به صورت پلکانی پرداخت می شود.
ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در نشست فرمانداران و بخشداران استان کرمان افزود: در طرح های 50 خانواری 35 درصد آورده و 65 درصد تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان، طرح های 100 خانواری 30 درصد آورده و 70 درصد تسهیلات تا سقف 2 میلیارد تومان، طرح های 150 خانواری 25 درصد آورده و 75 درصد تسهیلات تا سقف 3 میلیارد تومان و طرح های 200 خانواری 20 درصد آورده و 80 درصد تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی گفت: شرایط کارمزد برای همه سه درصد و شرایط وثیقه نیز فقط کارت یارانه فرد است.
وی اظهار کرد: زمانی که افراد به تعهد و قسط خود عمل نکنند به سراغ کارت یارانه آنها می روند همچنین اقساط از سال سوم پس از یک سال تنفس و یک سال دوران مشارکت آغاز می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: این طرح ها گفتار درمانی نیست بلکه عملی می شود و سعی کردیم راحت ترین، روشن ترین و سریع ترین کار اجرایی را انجام دهیم.
وی بیان کرد: سهمی برای هیچ استان و شهرستانی تعیین نکرده ایم بلکه هر استانی که بتواند طرحی را با این ساز و کار عملی کند محدودیتی در سهمیه ندارد.
رضوی گفت: از بروکراسی بیزار هستیم و در این طرح ها از موضوع بروکراسی دور شده ایم.
وی افزود: سال گذشته در استان کرمان اعلام کردیم هر شهرستان سه طرح مشارکتی 200 خانواری ارایه کند ولی هنوز عملی نشده است.
وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید 30 شورا برای تدوین برنامه ششم توسعه تشکیل شده که یکی از آن شوراها برای توسعه روستاهاست.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: به مردم استان کرمان به دلیل داشتن استاندار موفق و خوش فکر تبریک می گویم که توانسته نهادها را در توسعه استان هماهنگ داشته باشد.
وی اضافه کرد: توسعه بدون مشارکت، پایدار نیست و وقتی امری مستمر و متوازن می شود که ابزار آن مشارکت جمعی باشد.
وی گفت: پول هایی که با عنوان خوداشتغالی در گذشته داده شده چقدر است و بررسی کنید نتایج آن چه میزان بوده است.
رضوی افزود: متاسفانه نظام برنامه ریزی در کشور بعد از انقلاب همراه با مسایل انقلاب متحول و همسو نبوده است.
وی گفت: اگر قرار باشد نظام برنامه ریزی کشور همین روال را داشته باشد یقینا منجر به وضعیت بدتر مردم فقیر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: نگاه ما تاکنون به توسعه شهر بوده و به توسعه روستا نبوده و نگاه ترحم و کمک به روستاها را داشته ایم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: ما تاکید می کنیم اگر تا به امروز در مقابل همه توطئه ها ایستاده ایم و اگر در جنگ در برابر دنیا پیروز شدیم چون مردم حضور داشتند.
وی اظهار کرد: اگر در بحث اقتصادی دیدگاه ما عوض نشود مردم وضعشان بدتر می شود و موجب ثروتمند تر کردن مردم نخواهد شد.
وی گفت: قرار است در برنامه ششم توسعه نرخ رشد اقتصادی 8 درصد باشد در حالی که از سال 38 تا 93 متوسط نرخ اقتصادی کشور 4.2 درصد بوده است.
رضوی بیان کرد: در این مدت در دو مقطع زمانی نرخ رشد اقتصادی ما منفی شده که یکی مربوط به سال 59 تا پایان جنگ است که منفی 2.5 درصد بود و دیگری مربوط به سال های 91 و 92 با منفی شش درصد است در حالی که ما نیروهای صاحب تجربه داشتیم و نفت هم 120 دلار فروخته می شد.
وی افزود: بزرگترین دلیل این نرخ منفی این است که مردم در فعالیت های اقتصادی حضور ندارند.
وی گفت: فرمانداران و بخشداران باید باور به توسعه با مشارکت مردم داشته باشند و همین باور سبب موفقیت در برخی استان ها و مناطق روستایی شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین