|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
ستاد پشتیبانی باشگاه هنوز نتوانسته مشکلات را حل کند. اینکه طاهری، کاشانی، گرشاسبی یا سایر اعضای هیات مدیره چقدر در باشگاه نقش دارند را نمی‌دانم ولی اینقدر می‌دانم که هر کسی ۳۰ تا ۵۰ درصد بار کارش را روی دوش طاهری گذاشته است.
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با دفاع از انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان گفت: دلیل ناراحتی کریم باقری و برانکو را نمی‌فهمم. عابدینی همچنین تاکید کرد که سرپرست پرسپولیس از فشارها و مشکلات فرسوده شده است.

امیر عابدینی ضمن اعلام دلایل انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان لیگ برتر به ناراحتی سرمربی و مربی پرسپولیس از انتشار این قراردادها واکنش نشان داد و تاکید کرد که دلیل این ناراحتی را نمی‌فهمد. عابدینی همچنین به مشکلات شدید در باشگاه پرسپولیس اشاره کرد و با بیان اینکه بعضی از عناصر باشگاه مسئولیت پذیر نیستند، از اختلاف اعضای هیات مدیره این باشگاه خبر داد. وی به طرح دولت برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارت تعاون هم اشاره کرد و گفت: دولت به صورت جدی دنبال این طرح است.

مشروح گفتگوی مهر با عابدینی در زیر می‌آید:

چرا باید قراردادها را کتمان کنیم
مگر این قرادادهایی که در فوتبال ما بسته شده، واقعیت ندارد؟ خب چرا باید آنرا کتمان کنیم. ما باید به کنفدراسیون فوتبال آسیا و اداره مالیات هم گزارش بدهیم. ضمن اینکه این موضوع یک پروژه بوده که اجرایی شده است تا صحت و سقم قراردادها مشخص شود.

چه اشکالی دارد مردم قضاوت کنند
ما معتقدیم باید قراردادها به صورت شفاف منتشر شود. حالا بازیکنان و مربیان یا به اندازه پول می‌گیرند که حقشان است و یا کمتر از حقشان. چه اشکالی دارد مردم در اینباره قضاوت کنند؟ مگر آنها اعتقاد ندارند که برای مردم بازی و کار می‌‌کنند.

اینها بهانه و حرف قدیمی است
اعتراض‌هایی که به انتشار قراردادها می‌شود، بهانه و حرف قدیمی است. ما باید در قراردادها شفاف سازی کنیم تا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیاید یکسال این مسائل را بررسی کنند.

کرواسی را نمی‌دانم ولی اینجا قانونی است
برانکو ایوانکوویچ اعلام کرده که انتشار قراردادها توسط سازمان لیگ مجازات دارد. شاید انتشار قراردادها در کشور ایشان (کرواسی) غیر قانونی باشد ولی اینجا در کشور ما قانونی است و باید عدد و رقم مشخص باشد.

نمی‌دانم چرا کریم و برانکو ناراحتند
من آنچه که باعث ناراحتی و نگرانی کریم و برانکو شده است، را نمی‌فهمم. آنها ناراحتند شاید به این خاطر که تاکنون چنین چیزی در فرهنگ ما نبوده است. باید این را در فرهنگ‌مان جا بیندازیم که اعداد و رقم قراردادها را بگوییم. تمام مسئولان جمهوری اسلامی هم موظفند گزارش اموال خودشان را بدهند و تا الان هم به هیچکس بر نخورده است.

تمرین تیم پرسپولیس

چرا قرارداد مسئولان سازمان لیگ اعلام نمی‌شود
برانکو گفته است که چرا قرارداد مسئولان سازمان لیگ منتشر نمی‌شود. خب برای اینکه ما قرارداد نداریم. مگر ما درآمد کارمندان باشگاه را منتشر کرده‌‌‌ایم؟ ما باید بودجه باشگاه‌ها را اعلام کنیم. اگر خود باشگاه‌ها آنرا در سایت خودشان اعلام می‌کردند، بهتر بود. سازمان لیگ قبلا به باشگاه‌ها گفته بود که قراردادها را روی سایت خودشان بگذارند که این کار را نکردند. البته چنین چیزی در هیات رئیسه هم مصوب نشده و رئیس سازمان لیگ از اختیار خودش استفاده کرد.

باور دارم انتشار قراردادها ایرادی ندارد
از نظر ما همه باید بدانند که بازیکنان و مربیان به چه میزان پول می‌گیرند. من باور دارم انتشار قراردادها هیچ ایرادی ندارد. ما عادت نکرده‌ایم واقعیت را بگوییم و بشنویم.

اعضای هیات رئیسه ۵ میلیون تومان گرفته‌اند
برای اطلاع دوستان بگویم که اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ برای دو سال مبلغ ۵ میلیون تومان به عنوان هزینه رفت و آمد گرفته‌اند. البته مهدی تاج پولی نگرفته است. من این را هیچ جایی نگفته بودم و حالا چون این مباحث پیش آمد آنرا گفتم.

بعضی عناصر پرسپولیس مسئولیت پذیر نیستند
من روز گذشته با علی اکبر طاهری (سرپرست باشگاه پرسپولیس) جلسه داشتم و با او درباره موضوعات مختلفی صحبت کردم. از صحبت با طاهری متوجه شدم عناصری در باشگاه مسئولیت پذیر نیستند و برای حل مشکلات کمک نمی کنند.

بارهایشان را روی دوش طاهری گذاشته‌اند
ستاد پشتیبانی باشگاه هنوز نتوانسته مشکلات را حل کند. اینکه طاهری، کاشانی، گرشاسبی یا سایر اعضای هیات مدیره چقدر در باشگاه نقش دارند را نمی‌دانم ولی اینقدر می‌دانم که هر کسی ۳۰ تا ۵۰ درصد بار کارش را روی دوش طاهری گذاشته است.

طاهری فرسوده و خسته شده است
احساس من این بود که طاهری به خاطر فشارهای موجود خسته و فرسوده شده است زیرا سیستم هم کمکش نمی‌‌کند و دستش بسته است. از سوی دیگر بدهی‌ها هم زیاد است.

خادم پرسپولیس را ترکاند!
تمام این مشکلات به دو سال قبل بر می‌گردد یعنی وقتی امیررضا خادم لطف کرد و پرسپولیس را ترکاند! در این مدت پرسپولیس جابجایی‌های زیادی داشته است ولی همیشه و تحت هر شرایط دو، سه نفر در کنار باشگاه هستند.

طاهری گفت برای برکناری برانکو تحت فشار بوده است
یکی از این مباحث، بحث برانکو ایوانکوویچ بود. من برای طاهری توضیح دادم که چرا باید برانکو در پرسپولیس بماند. طاهری هم گفت که از کجاها برای برکناری برانکو تحت فشار بوده است تا سرمربی دیگری را بیاورد ولی از برانکو حمایت کرده.

بعضی توقعات عجیب است
توقعات بعضی از اعضای باشگاه بسیار عجیب و غریب است. این توقعات مثل این است که در یک خانه نان برای خوردن نباشد ولی پدر خانواده هوس کباب بکند و تنهایی کباب بخورد! این مشکلات به پرسپولیس صدمه زده است.

جعفر کاشانی - علی اکبر طاهری

در هیات مدیره پرسپولیس اختلاف هست
در هیات مدیره پرسپولیس اختلاف هست. طبیعی است برای خیلی‌ها که بیرون از گود نشسته‌ایم مدام این سئوال هست که چرا مشکلات حل نمی‌شود ولی وقتی از نزدیک در جریان باشید، نظرتان عوض می‌شود.

طاهری موافق واگذاری پرسپولیس است
طاهری با واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی خیلی موافق است. او می‌گوید نمی‌توان پرسپولیس را با بودجه ناچیز دولتی اداره کرد. ما باید جلسات دیگری را با طاهری داشته باشیم و راهکارهای بیشتری ارائه بدهیم.

یک شرکت زیرمجموعه وزارت تعاون، اسپانسر جدید پرسپولیس
نمی‌دانم اسم اسپانسر باشگاه پرسپولیس از کجا مطرح شده است ولی قرار شده است یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون که بضاعت خوبی دارد، جلو بیاید.

اگر بشود اسپانسر دائمی خواهد بود
فعلا بحث بر سر زمان اجاره سه ساله یا ۱۰ ساله باشگاه توسط اسپانسر نیست. بستگی دارد که آیا مکانیسم جدید همه موارد را جواب می‌دهد یا خیر. اگر جواب بدهد که چرا باید اسپانسر هر سال تغییر کند؟ اگر این شرکت بتواند بدهی‌ها را پرداخت کند و هزینه‌های باشگاه را تامین کند، برای همیشه می‌تواند اسپانسر باشد!

دولت به جد دنبال این طرح است
دولت در حد قطعی دنبال اجرای این طرح است تا هم استقلال و هم پرسپولیس زیر نظر این شرکت قانونی در بیاید.

نباید کاری کنیم برانکو به هم بریزد
کاری با اینکه برانکو گفته است بهترین مربی ۱۰، ۱۵ سال اخیر است، ندارم. اصلا بحث بهتر یا بدتر نیست. برانکو یکی از نجیب‌ترین مربیانی است که در ایران کار کرده و نباید اجازه بدهیم به هم بریزد. او باید بدون مشکل کار کند و نگذاریم کار به جایی برسد که بخواهد اینطور از خودش دفاع کند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین