|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۶۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
در همين مورد بخصوص شايسته است آقاي سعيد جليلي و تيم همراهشان سند متقن خود در مورد پذيرفتن حق غني سازي از سوي آمريکايي هايي را در اختيار رسانه‌ها قرار دهند تا در برابرديد مردم قرار گيرد.
في المثل خيلي از مسئولان و سياست مداران وطني دوست دارند در جايگاه محمد جواد ظريف باشند و مثل او نزد مردم محبوب باشند اما در ايران فقط يک «ظريف » داريم و تمام

« سعيد جليلي سند بياورد » عنوان يادداشت روز روزنامه آفتاب يزد به قلم سيد عليرضا کريمي است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

سعيد جليلي به عنوان يک شهروند و يک مسئول سابق در پرونده هسته اي حق اظهارنظر دارد اما اين حق را ندارد به «شعور» مردم توهين نمايد. حال که او به مدد لطف دوستان و حاميان اش جاي پايي در مجلس باز کرده است و به خانه ملت رفت و آمد مي کند نبايد از اين فرصت سوء استفاده نموده و اظهاراتي را مطرح نمايد که شائبه هيچ انگاشتن قوه تحليل مردم تصور شود.

اکنون عوام الناس و حتي افرادي که آنچنان اخبار هسته اي را دنبال نمي کنند نيک مي دانند که تيم مذاکره هسته اي قبلي چه دستاوردي داشت و تيم فعلي چه دستاوردي . اظهارات اخير سعيد جليلي در کميسيون بررسي برجام مجلس زماني مي توانست حائز اهميت تلقي شود که امثال جليلي و دوستانش انشاء و ديکته خود را ننوشته بودند ؛ آنان هر آنچه در چنته داشتند طي 8 سال «رو» کردند .

چنانچه قسمتي از دستاوردهاي شان طي مناظره هاي انتخاباتي توسط علي اکبر ولايتي رونمايي شد و مبرهن گشت اساسا در دولت قبل مذاکرات هسته اي رخ نمي داده و صرفا مراسم «شعارخواني» و در بهترين حالت ممکن مرور تاريخ اسلام و ايران بوده است!

جاي بسي تاسف است که در مجلس شوراي اسلامي يعني جايي که افراد با منطق و استدلال سخن مي‌گويند اجازه داده مي شود افراد اظهاراتي را مطرح نمايند که هيچ مدرکي براي آن وجود ندارد . في المثل اينکه سعيد جليلي در کميسيون برجام اظهار نموده «آمريکايي ها در دولت قبل غني سازي ايران را پذيرفته بودند »بر پايه چه اصل و مدرکي است؟ آيا نمايندگان محترم از او سند و مدرکي طلب ننموده اند؟اگر اينگونه باشد هر شخصي مي تواند هر ادعايي را مطرح نمايد و خود را «قهرمان »جلوه دهد!

در همين مورد بخصوص شايسته است آقاي سعيد جليلي و تيم همراهشان سند متقن خود در مورد پذيرفتن حق غني سازي از سوي آمريکايي هايي را در اختيار رسانه‌ها قرار دهند تا در برابرديد مردم قرار گيرد.

اين سند بايستي حاوي نکات ذيل باشد: آمريکايي‌ها دقيقا در چه تاريخي، پس از چه مذاکراتي و در چه سطحي اجازه غني سازي توسط ايران را اعلام نموده‌اند. در مرحله بعد بايستي ريز و جزييات مذاکرات سعيد جليلي و 1+5 که منجر به پذيرفتن غني سازي شد منتشر شود.

جان کلام آنکه همه ما به صورت طبيعي خيلي ادعاها و غلوها در خصوص عملکردمان داريم ؛ اما مهم آن است که مردم چه نظري در خصوص کارنامه ما داشته باشند. في المثل خيلي از مسئولان و سياست مداران وطني دوست دارند در جايگاه محمد جواد ظريف باشند و مثل او نزد مردم محبوب باشند اما در ايران فقط يک «ظريف » داريم و تمام.با توسل به خلاف گويي هم هيچ کس نمي تواند اين جايگاه را مورد خدشه قرار دهد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین