|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۶۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
افزایش تنش ها بین روسیه و اروپا که از زمان شکل گیری بحران اوکراین و درگیری ها در شرق این کشور آغاز شده و با تحریم های ضد روسی این اتحادیه اوج گرفت، به عرصه رسانه ای و اطلاع رسانی کشیده شده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با انتقاد از اقدامات غرب اعلام کرد: ایجاد کارگروه اتحادیه اروپا برای مقابله با نظام اطلاع رسانی روسیه اقدامی ریاکارانه است.
به گزارش ایرنا خانم ماریا زاخارووا روز سه شنبه در بیانیه ای که صادر کرد، افزوده است: غرب در قبال روسیه از سیاست تحریف اطلاعات پیروی می کند و عدم دریافت اطلاعات از این کشور را بر کسب اطلاعات صحیح و درست ترجیح می دهد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، علت تاکید مقام های اتحادیه اروپا بر کسب اطلاعات از روسیه به موازات دریافت اخبار از رسانه های روسی را موفقیت بزرگ شبکه خبری تلویزیونی انگلیسی زبان راشاتودی عنوان کرد که در کشورهای غربی مخاطبان بی شماری یافته است.
زاخارووا تشکیل کارگروه اتحادیه اروپا برای اتخاذ راهبرد مقابله با نظام اطلاع رسانی و تبلیغات روسیه را اقدامی ریاکارانه خواند.
وی افزود: در طول سالیان متمادی تصویری از روس ها در غرب ایجاد شده است که آنها را غیرمتمدن و گستاخ نشان می دهد که فقط به میگساری می پردازند و کلاهی از پوست خرس بر سر می گذارند، اما زمانی که تلاش می کنیم روی دیگر سکه را نشان دهیم به ایجاد ماشین تبلیغاتی متهم می شویم.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است که بهبودی روابط این کشور و غرب می تواند در همکاری های دوجانبه نقش تعیین کننده داشته باشد به گونه ای که همه افراد از حقوق یکسان برخوردار باشند و با آنها با احترام رفتار شود.
وی در باره روابط روسیه و آمریکا که در یک سال اخیر به طور بی سابقه ای بر اثر مساله اوکراین تیره شده، خاطرنشان کرد: روابط ملت های دو کشور به رغم اختلافات سیاسی موجود می تواند با استفاده از ادبیات کلاسیک روسیه نزدیک شود.
روابط روسیه و غرب به رهبری آمریکا از سه سال اخیر پرتنش شده است و در 18 ماه گذشته به دنبال روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین تیره شده است.
آمریکا و اتحادیه اروپا در این رابطه چند بسته تحریم های مالی و اقتصادی در مورد روسیه وضع کرده اند و مسکو نیز تحریم هایی در مورد این کشورها و برخی مقام ها و اتباع آنها اعمال کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین