|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم ابراز امیدواری کرد پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور در دهه فجر امسال در استان به بهره برداری برسد.
به روابط عمومی آبفا، احمد توکلی بینا در حاشیه بازدید استاندار قم از بخش های مختلف تصفیه خانه در دست احداث فاضلاب استان با اشاره به دریافت 70میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه و تأسیسات فاضلاب در قم، اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 250 هزار نفر، 18 کیلومتر خطوط انتقال و اصلی در اقطار 600 تا دو هزار میلی متر و 200 کیلومتر خط فرعی اختصاص داده شده است.
وی پیشرفت کلی مجموع این پروژه ها مناسب اعلام کرد و گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب قم که یکی از اجزای این مجموعه است بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب قم را به سبب تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در ردیف پیشرفته ترین تصفیه خانه های کشور و دنیا دانست و یادآور شد: تولید برق از گاز حاصل از هضم لجن فاضلاب از جمله ویژگی های این تصفیه خانه است که می تواند 70 درصد از برق مورد نیاز تصفیه خانه را تامین می کند.
توکلی بینا ظرفیت این تصفیه خانه را تولید 15میلیون مترمکعب پساب در سال اعلام کرد و ابراز داشت: با بهره برداری این تصفیه خانه میزان تولید پساب تصفیه خانه های فاضلاب قم به 30 میلیون مترمکعب در سال می رسد که می تواند نیازهای کشاورزی، صنعتی استان را تامین کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد از شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه جدید پوشش فاضلاب درشهر به بیش از 48 درصد می رسد که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب یکی از پروژه هایی بود که رییس جمهوری محترم در سفر به قم وعده آن را به مردم این شهر داد اظهار داشت: امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات قولی که آقای دکتر روحانی به مردم داد را به موقع عملی کنیم.
وی همچنین به برخی از مشکلات و چالش های پروژه از جمله مسائل مالی اشاره کرد و خواستار همکاری دستگاه های ذیربط برای رفع مشکلات و بهره برداری به موقع پروژه شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین