|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۰
کد خبر: ۶۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت : وضعیت اقامه نماز در جامعه روند رو به رشد دارد اما اقامه نماز جماعت نیازمند توجه بیشتر است.
محمود مظفر روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معنای اقامه نماز در جامعه ما به خوبی تبیین نشده و وظیفه دستگاه ها هم در این حوزه مشخص نشده است.
وی اظهار کرد: در ستاد اقامه نماز تلاش بر آن است که این وضعیت تغییر یافته و موانع اقامه نماز برداشته شود.
وی گفت: برای این منظور فعالیت خود را در دو زمینه عمومی و خصوصی آغاز کرده ایم که در حوزه عمومی تلاش می شود بهترین ، زیباترین و مناسب ترین فضاهای دستگاه ها و ادارات به نمازخانه اختصاص یابد.
وی ادامه داد: علاوه بر آن در ساخت و ساز ساختمان و پروژه ها نیز نخستین کلنگی که به زمین زده می شود باید مربوط به نمازخانه باشد.
وی با تاکید بر حضور مدیران، اساتید و معلمان در صفوف اول نماز جماعت گفت: این حضور کمرنگ است که تلاش می شود حضور این افراد تقویت شود.
وی عنوان کرد: با افزایش حضور کمی کارکنان در نماز جماعت ادارات نیز اقامه نماز در بخش عمومی تقویت می شود.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در حوزه اختصاصی هم افزود: تلاش ما در این ستاد بر آن است که تمام اقشار و گروه های مردم را در حوزه نماز فعال کنیم و برای این منظور طرح یاوران نماز را در میان اقشار و گروه ها بویژه جوانان و نوجوانان طراحی کرده ایم.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح از هر شهرستان در مرحله نخست دو گروه 40 نفره بانوان و مردان تشویق شده و آموزش های مربوط به چگونگی ارتقای نماز و نحوه دعوت دیگران به نماز را فرا می گیرند.
مظفر، ترویج و تقویت اقامه نماز صبح بویژه به صورت جماعت را از دیگر محورهای فعالیت ستاد اقامه نماز ذکر کرد و گفت: در حوزه نماز اصناف و بازاریان و جامعه روستایی و عشایری هم اقداماتی را آغاز کرده ایم.
وی ادامه داد: باید از هنر و زیبایی های مربوط به آن در حوزه های مختلف از قبیل سینما، فیلم، کلیپ، نقاشی، شعر، هنرهای تجسمی و امثال آن برای تبیین نماز و آثار فردی و اجتماعی آن بهره گرفته شود و اکتفا کردن به پخش اذان و نماز کفایت نمی کند.
وی گفت: بر اساس تحقیقاتی که ستاد اقامه نماز در بخش های مختلف انجام داده بیش از 85 درصد مردم نماز می خوانند اما در برخی بخش ها از قبیل اقامه نماز جماعت این آمار کمتر از 50 درصد و در اقامه نماز صبح کمتر از 20 درصد است.
وی افزود: در حوزه نماز اول وقت و اقامه نماز در مسجد مشکل داریم که نیازمند کار بیشتر در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد: طرح یاوران نماز برای آن است که مردم خود پرچمدار اقامه نماز شوند و دیگران را نیز به آن دعوت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین