کد خبر: ۶۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به برخی انتقادات اعضای شورا در خصوص تونل توحید گفت: اطلاعات ارائه شده در خصوص تونل توحید ناقص است زیرا تزریق و آبندی برای تونل توحید پیش بینی شده بود.
احمد دنیامالی روز سه شنبه در یکصد و هشتاد و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تونل توحید در مسیر شمال به جنوب ایجاد شده است، گفت: قطعا اگر تونل توحید در مسیر شرق به غرب احداث می شد مشکلات آن بیشتر بود.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه شاه لوله های اصلی انتقال آب شهر تهران که عمدتا قدیمی هستند از این تونل عبور می کند، گفت: در آن زمان با مسئولان سازمان آب برای تغییر مسیر این لوله ها صحبت کردیم و قرار شد که این لوله ها را تغییر مسیر دهند که ندادند.
دنیامالی با بیان اینکه با آزمایشات مختلف مشخص شد که آب ریزشی از این تونل شرب است، گفت: دیروز از این تونل بازدید کردم و خبرهایی در خصوص کشف دریاچه مباحث ژورنالیستی است.
وی با بیان اینکه برای ارائه پاسخ رعایت حال همکارانم را می کنم، گفت: مشروط بر اینکه دوستان نیز مراعات کنند و گرنه جواب من دندان شکن است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید خود از پروژه تونل توحید اظهار کرد: ریزش آب در این پروژه پرسش هایی را ایجاد کرده بود؛ اما در حال حاضر تونل توحید به روش جدیدی در حال آب بندی شدن است.
وی با بیان اینکه نشت آب از شکستگی لوله آبی که باید منتقل می شد و در نقاطی که عایق بندی نشده بود، آغاز شد. البته دو شب گذشته میزان نشت آب کمتر شده ولی تا عایق بندی به اتمام نرسد احتمال این که این وضعیت ادامه داشته باشد، وجود دارد.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران به دلیل تأخیر در پرداخت هزینه های مربوطه، پیمانکار روند کار را کند کرده که لازم است توجه لازم به این امر صورت گیرد.

* ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات نظام مهندسی لغو شود
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات پیش روی سازمان نظام مهندسی، خواستار تجدید نظر وزیر در این رابطه شد.
مهدی چمران با بیان اینکه این ممنوعیت پس از اتمام مهلت ثبت نام از متقاضیان ابلاغ شده است، گفت: ظاهراً با استناد به این که عضویت در شورای شهر شغل محسوب می شود حضور در انتخابات سازمان نظام مهندسی را منع کرده اند در حالی که عضویت در شورا شغل نیست.
وی ادامه داد: رئیس سازمان نظام مهندسی کشور خود چند شغل دولتی دارد؛ اما در این خصوص تصمیمی اتخاذ نشده است و صرفاً اعضای شوراها و کارکنان شهرداری تهران را منع کرده اند.
چمران با اشاره به این که وزیر کشور نامه ای را در این رابطه تنظیم کرده و به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده، گفت: می توان از باب صیانت از جایگاه شوراها طی نامه ای جداگانه این موضوع را مجدداً از وزیر راه و شهرسازی درخواست کنیم.
وی تأکید کرد: اتخاذ این تصمیم می تواند به جایگاه شوراهای سراسر کشور آسیب برساند.

* مختاباد: مسوولان در خصوص تونل توحید گزارش ارائه دهند
رییس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران گفت: کار درباره تونل توحید به شوخی و کاریکاتور در رسانه ها کشیده شده و فکر می کنم لازم است معاون مربوطه در این باره گزارشی ارائه دهد.
عبدالحسین مختاباد به معضل کم آبی اشاره کرد و گفت: چندی پیش در مجله نیویورک تایمز خواندم که ریشه درگیری های سوریه کم آبی بوده است؛ یک باره حدود یک و نیم میلیون نفر از مردم روستاهای کم آب به دمشق آمدند و آن فاجعه عظیم انسانی رخ داد.
وی با بیان اینکه در تهران نیز وضعیت آبیاری فضای سبز براساس روال 10 سال گذشته اتفاق می افتد، افزود: از شهروندان می خواهم در مصرف آب صرفه جویی کنند و خودروهایشان را با آب شرب شست وشو ندهند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کانادا سومین کشور در ذخیره آب است و از حالا برای سال 2050 که ممکن است وضعیت کم آبی شدیدی وجود داشته باشد برنامه ریزی کرده است. آبیاری فضای سبز شهر تهران باید مکانیزه شود تا تهران نیز از وضعیت کم آبی درآید.
وی در ادامه اظهارات خود به تونل توحید اشاره کرد و گفت: کار درباره تونل توحید به شوخی و کاریکاتور در رسانه ها کشیده شده و فکر می کنم لازم است معاون مربوطه در این باره گزارشی ارائه دهد.
مختاباد همچنین گفت: احمد مسجدجامعی از دو سال گذشته تهران گردی های خود را آغاز کرده و در این راستا به همراه خانم دانشور بازدیدی از منطقه 12 داشته و گزارشی درباره شوش ارائه کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین