|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
استاندار گیلان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بر لزوم رصد تحقق سهم تسهیلات پرداختی استان توسط بانک ها تاکید کرد.
محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در این جلسه با بیان اینکه در مجموع از عملکرد بانک های استان رضایتمندی وجود دارد، اظهار کرد: مدیران بانک ها سهم استان را رصد کنند و پیگیر گرفتن سهم استان باشند.
وی اظهار کرد: تکالیف دستگاه ها مشخص است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید در ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد ، دقت لازم را داشته باشد.
نجفی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان باید با پیگیری های لازم سهم استان را در بخش تسهیلات اشتغال کسب کند، تصریح کرد : باید مشخص شود گیلان در بین استان های کشور در چه جایگاهی است تا اگر حقوقی تضییع شده باشد، در سال جاری جبران شود و مدیران سهم دستگاه خود را از منابع ملی دریافت کنند.
وی بر ضرورت حمایت بیشتر از بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: نوآوری ، کارآفرینی و خلاقیت توسط بخش خصوصی انجام می شود از اینرو، باید این بخش بیش از پیش حمایت شود و مورد توجه قرار گیرد.
وی توسعه پایدار را نیازمند حضور بخش خصوصی دانست و افزود: دولت به تنهایی نمی تواند شگفتی و کارآفرینی ایجاد کند و اگر منافع ملی در راستای توسعه شامل حال بخش خصوصی می شود از این امر استقبال می کنیم.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به فرش بافی و صنایع دستی به عنوان یکی از بخش های اشتغالزای استان در بخش مشاغل خانگی و خرد ، بر لزوم استفاده از این ظرفیت تاکید و بیان کرد: باید تسهیلاتی که در این بخش اختصاص می یابد، اطلاع رسانی شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند و کسی جا نماند.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در بخش گردشگری عقب ماندگی داریم، گفت: سهم مان در گردشگری ضعیف است و این بخش باید شکوفایی خودش را نشان بدهد تا بتوانیم جبران کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر سارمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به استان اظهار کرد: به طور مثال سازمان ایرانگردی و جهانگردی هنوز در سواحل استان یک پروژه تعریف شده ندارد و پروژه هایی که تاکنون در سواحل اجرا شده، توسط استان انجام شده است .
نجفی خاطرنشان کرد: اتفاقات جدیدی باید در بخش هتل ها، مسافرخانه ها و شهرک های نمونه گردشگری و سواحل بیفتد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین