کد خبر: ۶۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
مسلم است که سکوت سایپا و تولیدکنندگان داخلی در برابر اعتراضات و انتقاداتی که وجود دارد نه تنها نمی تواند موثر باشد بلکه ممکن است خنجری تلقی شود بر قلب تولیدات داخلی به ویژه صنعت خودرو سازی که به جرات می توان گفت امروز موتور محرک صنعت به حساب می آید.
چند ماهی است خودرو به عرصه اختلاف میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ از یک سو مردم به نوع کیفیت و قیمت خودرو اعتراض دارند و از سوی دیگر تولید کنندگان برای آنچه تاکنون انجام داده اند دلایل و توجیهاتی را مطرح می کنند. ناگفته نماند در این میان برخی وارد کنندگان خودرو که به دنبال اب گل آلودی می گشتند تا ماهی مطلوب خود را صید کنند همواره تلاش کردند تا بر دامنه اختلافات بیفزایند که نوع فعالیت آنها در فضای مجازی کاملا گویای این قضیه است. کمپین نخریدن خودرو که این روزها به شدت برای جذب افراد تلاش می کند شاید تا حدودی حاصل اعتراض مردم نسبت به خودروهای تولید داخل باشد، اما نمی توان کتمان کرد که دیگران نیز در اوج گرفتن دامنه این اختلافات بی تاثیر هستند.

نعمت زاده و موج جدید اختلافات

پس از آنکه اعتراضات و رکودی که دامن خودروهای ایرانی را فرا گرفت نعمت زاده در حمایت از تولیدات داخلی تمام قد وارد میدان شد، اما این اظهارات به مذاق بسیاری از تولید کنندگان خوش نیامد و از همین رو بود که وزیر صنعت و معدن هدف بعدی قرار گرفت و گروه هایی که حمایت از تولیدات داخلی را به ضرر خود می دیدند وزیر را در تیررس حملات خود قرار دادند تا از این رو فرد دیگری نتواند در قامت حمایت از تولیدات داخلی برخیزد؛ هرچند می توان انتقاداتی را به نوع اظهارات نعمت زاده وارد دانست، چراکه وزیر صنعت و معدن از ادبیاتی استفاده کرد که چندان مورد قبول اکثریت جامعه نیست؛ تفکری که نسبت به گذشته تفاوت بسیاری دارد و لازم است برای اقناع افکار عمومی از ادبیات مناسب تری استفاده کند.

عذر خواهی مدیر عامل سایپا

مسلم است که سکوت سایپا و تولیدکنندگان داخلی در برابر اعتراضات و انتقاداتی که وجود دارد نه تنها نمی تواند موثر باشد بلکه ممکن است خنجری تلقی شود بر قلب تولیدات داخلی به ویژه صنعت خودرو سازی که به جرات می توان گفت امروز موتور محرک صنعت به حساب می آید. از این رو مهدی جمالی که چندماهی نیست بر مسند مدیرعاملی سایپا نشسته است با آنکه مدیری جوان به نظر می رسد اما رفتاری بسیار معقولانه در پیش گرفته است ، رفتاری که می تواند به نوعی اتش تند برخی منتقدان را سرد کند و از سوی دیگر راه برای سو استفاده برخی وارد کنندگان ببندد.

جمالی در حاشیه افتتاح مراکز خدمات پس از فروش محصولات جدید شرکت سایپا گفت: در گذشته اکثر محصولات شرکت ما با کیفیت مناسب تحویل مشتریان نشده که من به نوبه خود از مشتریان محترم این شرکت عذرخواهی می کنم.وی با اشاره به برنامه های جامع سایپا برای ارتقا کیفیت محصولات این شرکت گفت: برنامه های ویژه ای برای ارتقا کیفیت در حوزه تولید و خدمات پس از فروش خودروهای خود داریم. جمالی همچنین از تولید محصولات با کیفیت در گروه سایپا خبرداد و گفت: تلاش شده تا با تولید محصولات با کیفیت در رنج های مختلف قیمت، مشتریان محترم شرکت را از محصولاتمان راضی کنیم. وی همچنین به لزوم توجه بیشتر به تولید ملی و به خصوص صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو با اشتغال فراوان، حرکت به سمت بومی سازی و افزایش صادرات صنعتی کشور نیازمند توجه بیشتر دولت و مردم است.

از آنجایی که مدیرعامل جوان و با تفکر مدرن با انگیزه ی تحول در صنعت خدروسازی پا به میدان گذاشته است در اولین چالش خود به گونه ای رفتار می کند تا در این کارزار مردم و پیشرفت کشور پیروز باشد و نه سوء استفاده گرانی که در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.

مهدی جمالی شاید گزینه بعدی

هرچند اقدامات مدیر عامل سایپا بسیار قابل تحسین بود و عذرخواهی او بهترین ادبیان و بهترین واکنشی بود که در این برهه می توانست یک مدیر از خود بروز دهد ،اما مسلم است که افرادی که خاموش شدن این آتش را به نفع خود نمی دانند از راهی دیگر و این بار با هدف تخریب مدیر عامل وارد میدان خواهند شد؛ کما اینکه پیش از این نیز گریزی به این تخریب ها داشته اند، از جمله مطرح کردن مباحثی با این موضوع که او سابقه و شناختی از خودرو ندارد.

 در حالی که جمالی آمده است تا با طرح تحول خود صنعت خودروسازی را وارد یک فازی جدید نماید و آن را اماده برای رقابت با نمونه های خارجی کند.لازم به ذکر است مهدی جمالی در سوابق حرفه‌اي‌اش، معاونت طرح و برنامه سازمان اتکا، مدير کل اقتصادي سازمان بازنشستگي کشوري، مديرعامل شرکت سرمايه‌گذاري آتيه دماوند و مدير عاملي شرکت ليزينگ صنعت و معدن از سال 87 تاکنون ديده مي‌شود. جمالي همچنين مشاور عالي مديرعامل منطقه آزاد چابهار، عضويت در هيات مديره انجمن بين‌المللي مالي و ليزينگ IFLA و شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي و سرمايه‌گذاري ايران خودرو را در کارنامه شغلي خود دارد.وی پیش از این به عضويت هيات مديره سازمان صنايع کوچک و شهرک‌هاي صنعتي ايران در آمده بود و رئیس هیات مدیره سرمایه گذاری ایران خودرو نیز بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین