|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
یادداشت تفاهم گفت وگوی بین‎المللی ادیان با حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر اتریشی امضا شد.
در مراسم امضای سند همکاری بین ایران و اتریش، چهار یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های زیست محیطی، تشکیل هشتمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، گفت وگوهای سیاسی و گفت وگوی بین المللی ادیان در حضور رؤسای جمهور دو کشور در مجوعه کاخ سعدآباد به امضا رسید.
سند چهارم همکاری بین ایران و اتریش روز سه شنبه به امضای ابوذر ابراهیمی‎ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سباستین کورت، وزیر فدرال در اروپا، ادغام و خارجه اتریش رسید.

** یادداشت تفاهم در زمینه گفت وگوی بین ادیان
به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، طرفین در چارچوب این یادداشت تفاهم طبق قوانین و مقررات خودشان، بر پایه برابری و منافع متقابل همکاری خواهند کرد. این یادداشت تفاهم اقدامات کلی مورد نظر را به منظور ارتقای همکاری بین طرفین توصیف می کند.
هدف این یادداشت تفاهم توسعه و گسترش همکاری در زمینه گفت وگوی بین ادیان فیما بین طرفین از طرق شناسایی شرکای گفت وگو در سطوح دولتی و دانشگاهی و همچنین در سطح جمعیت های دینی که به رسمیت شناخته شده اند و در سطح جامعه مدنی، ایجاد وسیله ای برای تقویت درک متقابل فیما بین و میان این شرکا، همکاری با اندیشمندان و رهبران به منظور تقویت ابزار آکادمیک برای گفت وگوی بین دینی دوجانبه طبق این یادداشت تفاهم، تهیه یک نقشه راه ، جدول زمانی برای گفت وگوی بین دینی دو جانبه، بر اساس الگوی ایجاد شده، بررسی امکان انتشار مشترک نتایج و یافته های گفت وگوی بین دینی دوجانبه که از سی سال پیش ایجاد شده است، ارایه کمک در طول دیدارهای مورد توافق شرکای گفت وگو و تبادل اطلاعات در مورد ابتکارات بومی / ملی، که باعث ارتقای گفت وگو در بخش های مورد گفت وگوی بین دینی دوجانبه تعیین شده است.
همچنین طرفین به منظور دستیابی به اهداف و اجرای این یادداشت تفاهم یک کارگروه مشترک ایجاد خواهند کرد.
این یادداشت تفاهم هیچ گونه تعهد قانونی یا مالی تحت قوانین ملی و بین المللی ایجاد نخواهد کرد. یادداشت تفاهم از زمان امضا برای مدت نامحدود اجرایی خواهد شد، مگر اینکه یکی از طرفین قصد لغو آن را سه ماه قبل از انقضای آن به صورت کتبی اعلام کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین