|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه پارسال از لحاظ فروش سهام شرکت های مشمول خصوصی سازی دوره خوبی نبود، گفت: امسال نیز نتوانسته ایم سهم قابل توجهی از سهام این شرکت ها را بفروشیم.
میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در جمع خبرنگاران افزود: البته معمولاً نیمه دوم سال پر رونق تر از نیمه اول سال است زیرا مجامع اکثر شرکت ها در فصل تیر برگزار می شود و ما حق نداریم در فصل برگزاری مجامع قیمت گذاری کنیم.
وی گفت: پارسال حدود 28 هزار میلیارد تومان سهام عرضه کردیم اما بیشتر از 4 هزار میلیارد تومان فروخته نشد.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هفته آینده چند واگذاری را در دستور کار داریم که از جمله آنها پتروشیمی دماوند با ارزش حدود 2 هزار میلیارد تومان و برخی جایگاه های سوخت است.
پوری حسینی درباره واگذاری سرخابی ها نیز گفت: هیات دولت مرداد ماه مصوبه ای داشت که این دو باشگاه مشمول گروه یک و دو نیست بلکه در حوزه سلامت قراردارد و تا زمانی که این مصوبه پایدار است ما طبق قانون باید همه اقدامات ما را برای ادامه واگذاری این دو باشگاه متوقف کنیم.
وی گفت: احتمال اینکه هیات تطبیق مصوبات هیات دولت با قوانین و مقررات این مصوبه را تایید یا رد کند، وجود دارد و اگر این مصوبه مورد تایید قرار نگیرد و رد شود هیات وزیران باید مصوبه را اصلاح کند.
پوری حسینی درباره باشگاه های نفت و صبای قم نیز گفت: به مالکان این دو باشگاه تذکر داده ایم که چون حکم برای همه باشگاه های دولتی وجود دارد، وضعیت باشگاه خود را تعیین تکلیف کند.
وی گفت: سازمان خصوصی سازی مسئول شناسایی و کشف این گونه موارد نیست اما اگر جایی احتمال دهیم که باشگاهی دولتی باشد برای تعیین تکلیف به آنها تذکر می دهیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین