|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
بازدید وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک آلفونسو ناوارته پریدا از جمهوری اسلامی ایران نتیجه یکسری اقداماتی است که در ضمیمه کار و تامین اجتماعی بین مکزیک و ایران صورت گرفته است.
در ژانویه 2015، تحت نظارت یونیسف، یک هیات از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، به رهبری احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مکزیک سفر کردند و آنجا به طور مستقیم با چگونگی طراحی سیاست های عمومی و امنیت اجتماعی و متقابلا ارزیابی عملکرد آن در این کشور آشنا شدند.
در چارچوب یکصد و چهارمین کنفرانس بین المللی کار (ILC) در ژنو، سوئیس(ژوئن سال 2015میلدی)آلفونسو ناوارته وزیر کار ورفاه اجتماعی مکزیک و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت ایران نشست سازنده ای داشتند که طی آن تجارب مربوط به سیاست های نوآورانه برای رسیدگی به اشتغال غیررسمی، ترویج امنیت اجتماعی و ارتقاء ظرفیت های شغلی مطرح و همچنین شروع مذاکره برای یک ابزار همکاری بین دو وزارتخانه با هدف طرح همکاری و اقدامات عینی انجام شد.
درطول این دیدار ربیعی از آلفونسو ناوارته برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد، بازدیدی که در دو روز اخیر محقق شد.
یادآور می شود، سیستم تامین اجتماعی مکزیک قدیمی ترین در امریکای لاتین است و به طور مستقیم از احکام نوآورانه اجتماعی برافراشته شده توسط قانون اساسی مکزیک در سال 1917 مشتق شده است.
هدف سیستم یادشده، محافظت از ضعیف ترین و آسیب پذیرترین بخش های جامعه از طریق اعطای دسترسی به آموزش و پرورش رایگان، امداد پزشکی و کار با دستمزد منصفانه می باشد.
هم اکنون نظام تأمین اجتماعی مکزیک متشکل از نهادهای محلی و فدرال فراوانی است، که هدف آنها بیشترین تعداد پوشش مردم بوده و برنامه های آن به صورت مشارکتی و غیر مشارکتی می باشد.
علاوه بر تصویب اصلاح 11 مصوبه از قانون اساسی کشور مکزیک مربوط به کار، آموزش، انرژی، قوانین مالیاتی، سلامت و غیره، در 6 سال اخیر قانون کلی توسعه اجتماعی به تصویب رسید که حقوق اجتماعی را جزء تعهدات دولت قرار داده و این موضوع را مسئله اولویت برای تمام سطوح دولت در تمام وزارتخانه ها در نظر می گیرد.
بازدید وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که اولین سفر یک وزیر دولت مکزیک به جمهوری اسلامی ایران در 14 سال گذشته می باشد و این منعکس کننده درجه توافق بین دو کشور برای تقویت روابط دو جانبه در امور مشترک برای توسعه هر دو جامعه می باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین