کد خبر: ۶۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: دشمن به بهانه تحریم ها مانع استفاده ایران از تجهیزات مدرن مبارزه با موادمخدر می شود.
دکتر علیرضا جزینی روز سه شنبه در همایش تجلیل از بهبودیافتگان و فعالین اجتماعی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: دشمن در مبارزه با مواد مخدر با ایران اسلامی صادق نیست و به بهانه تحریم ها مانع استفاده ایران از تجهیزات مدرن مبارزه با مواد مخدر می شود.
وی افزود: از سوی دیگر کشور ما به لحاظ قرار گرفتن در مسیر انتقال مواد مخدر از افغانستان تا اروپا خسارات مادی و معنوی زیادی را متحمل می شود.
وی با اشاره به کشت خشخاش در سطح 300 هزار هکتار و تولید سالانه هفت هزار و 500 تن هروئین در افغانستان اظهار داشت: با ورود آمریکا به افغانستان نه تنها از میزان کشت و تولید مواد مخدر در این کشور کاسته نشده بلکه افزایش یافته است.
این مسوول سه هزار و 780 شهید والامقام و 12 هزار جانباز راه مبارزه با مواد مخدر را نشانه بارز عزم ایران اسلامی در مقابله با اعتیاد دانست.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از کشف 267 تن مواد مخدر در سالجاری در کشور و افزایش 21درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد و افزوذ: بیش از 75درصد این کشفیات مربوط به حاشیه مرزها می باشد.
جزینی مبارزه با مواد مخدر را طاقت فرسا توصیف کرد و گفت: به رغم سختی کار و مشکلات زیاد، جوانان غیور و جان برکف کشور در راه مبارزه با مواد مخدر از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
وی با اعلام اینکه 67 درصد دانشجویان مصرف کننده موادمخدر اولین استعمال مواد را در دبیرستان تجربه کرده اند و 80 درصد معتادان، سابقه مصرف سیگار دارند ارتباط صمیمی و مستمر والدین با فرزندان را در امنیت و پیشگیری از اعتیاد آنها دانست.
وی از آغاز آموزش مقابله با مواد مخدر در کودکستان ها خبر داد و در این راستا بر آموزش های مرتبط به زنان باردار تاکید کرد.
در این آیین تعدادی از نجاث یافتگان از دام مواد مخدر و فعالان عرصه مبارزه با مواد افیونی مورد تجلیل قرار گرفتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین