کد خبر: ۶۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
علی ماجدی سفیر ایران در آلمان، روز سه شنبه در یک همایش بین المللی خواستار گسترش روابط علمی و فنی میان تهران و برلین شد.
ماجدی که در آیین گشایش دومین 'همایش بین المللی دانش و فناوری برای توسعه پایدار در ایران' سخن می گفت، از اینکه با وجود امضای 'یادداشت های تفاهم' میان تهران و برلین، اقدام های عملی چندانی در گسترش روابط علمی میان دو طرف صورت نگرفته است، ابراز ناخشنودی کرد.
سفیر ایران در آلمان بر ضرورت گسترش روابط علمی میان دانشگاه های دو کشور تاکید کرد و گفت اینگونه روابط باید میان ایران و مراکز پژوهشی آلمان نیز گسترش یابد.
وی افزود: وقتی سخن از توسعه پایدار است، باید روابط بین المللی گسترده تری داشته باشیم و باید ببینیم که چگونه می توان از دانش در مسیر توسعه بهره برداری کرد.
علی ماجدی با اشاره به شرکت های موفق آلمانی، گفت: شرکت بوش، سالانه 50 میلیارد یورو فروش دارد که 5 میلیارد از آن (معادل 10 درصد) را صرف پژوهش می کند. شرکت زیمنس نیز شش درصد از درآمد سالانه اش را برای پژوهش هزینه می کند.
وی خواستار گسترش روابط میان شرکت های ایرانی و شرکت های بزرگ آلمانی مانند بوش، زیمنس، لینده و دایملر شد و گفت طرف های ایرانی باید از امکانات پژوهشی و توسعه ای این شرکت ها استفاده کنند.
ماجدی همچنین تاکید کرد که شرکت های آلمانی خواستار دسترسی به بازار ایران هستند و ما نیز به دنبال دانش و فناوری آنها هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین