|
|
امروز: دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۵
کد خبر: ۶۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
مدیریت بحران تهران نسبت به وقوع سیلاب طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در پایتخت هشدار داد.

بر اساس اخطاریه فوری سازمان هواشناسی به سازمان مدیریت بحران شهر تهران طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در استان تهران و البرز به سبب رگبار، رعدو برق و وزش موقت شدید باد، وقوع سیلاب موقت و آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

همچنین طبق پیش بینی سازمان هواشناسی با توجه به تداوم شرایط ناپایدار جوی،  طی سه روز آینده رشد ابرهای جوششی یا همرفتی، رگبار و رعد و برق و وزش موقت شدید باد در برخی نقاط  استانهای واقع در دامنه های مرکزی و جنوبی  زاگرس، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب و جنوب کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:

سه شنبه94/06/17: استانهای کرمانشاه، همدان، جنوب کردستان و همچنین دامنه های زاگرس دراستان های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،  فارس، هرمزگان و جنوب کرمان.

چهار شنبه94/06/18: استان هرمزگان، دامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،  فارس، جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی در استانهای تهران و البرز.

پنج شنبه94/06/19: استان هرمزگان، دامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،  فارس، جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی در استانهای تهران و البرز.

لازم  به ذکر است در برخی نقاط یاد شده رگبار باران، پتانسیل تولید وقوع سیلاب موقت و آبگرفتگی معابر را  دارد که برای جلوگیری از پیامدهای هوای مخرب از جمله سیلاب، رعدوبرق و وزش تند باد موقت توصیه می شود احتیاط لازم  بکار گرفته شود.

      توصیه هایی در مواقع سیلاب

•در هنگام جريان يافتن سيل به مناطق مرتفع كه بالاتر از سطح سيلاب هست، پناه ببريد.        
•هرگز سعي نكنيد كه با ماشين از سيلاب فرار كنيد زيرا سيلابهاي بيش از نيم متر خودرو را از حركت باز مي دارد و اتومبيل را در مسير جريان خود به حركت در مي آورد.
•جريان برق و گاز را قطع كنيد، حتي اگر آنها بدليل بروز سيل قطع شده باشند.
•مراقب خطوط برق قطع شده و سقوط كرده باشيد.
•در سيلاب ها خطر شيوع عفونت ها و انتقال مار به مناطق مسكوني زياد است.
•روي سيلاب هاي بيش از 25 سانتي متر راه نرويد زيرا به راحتي مي تواند زير پاي شما را خالي كرده و شما را به ميان سيلاب بكشاند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین