|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
حسین امیرعبداللهیان معاون امور کشورهای عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در مورد مساله سوریه گفت و گو کرد.
به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، امیرعبداللهیان و بوگدانف روز دوشنبه در این گفت و گوی تلفنی درباره آخرین وضعیت سوریه و پیرامون این مساله و نیز اوضاع یمن گفت و گو و تبادل نظر کردند.
دو طرف بر ضرورت یافتن راه حل های سیاسی برای مسایل سوریه و یمن مطابق با معیارهای قوانین بین المللی و مفاد منشور سازمان ملل تاکید کردند.
جزییات بیشتر این گفت و گوی تلفنی از طرف وزرات خارجه روسیه اعلام نشده است.
ایران و روسیه مواضع مشترکی در مسایل خاورمیانه از جمله مساله سوریه دارند و خواهان حل این مسایل بدون مداخله خارجی و با مشارکت و مذاکرات داخلی طرف های مناقشه در این کشورها تاکید دارند.
مقامهای ایرانی و روس بارها تاکید کرده اند که مداخله خارجی در امور داخلی کشورهای خاورمیانه فقط منجر به تشدید تنش ها و مناقشه می شود و به همین دلیل بازیگران خارجی باید از چنین رویکردی بپرهیزند.
این موضع تهران و مسکو حدود یک ماه پیش در جریان سفر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به مسکو و دیدارش با مقامهای روس از جمله سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مورد تاکید قرار گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین