|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
وزیرعمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا با وزیر راه و شهرسازی ایران دیدار و طرفین در باره توسعه همکاری های دو جانبه در حوزه های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی با یکدیگر مذاکره کردند.
وزیر راه و شهرسازی عصر دوشنبه پس از دیدار با وزیر عمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا، با اشاره به حضور کشورهای مختلف در ایران طی ماه های گذشته، گفت: در این دیدارها جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در زمینه توسعه همکاری ها مذاکرات خوبی تاکنون انجام شده است.
عباس آخوندی با بیان اینکه اسپانیا در حوزه راه آهن سریع السیر تجربه بسیار خوبی دارد، افزود: این کشور در زمینه سایر زیرساخت های حمل و نقلی از جمله حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی دارای شرکت های بسیار توانمندی است.
آخوندی با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری 'حمل و نقل' و 'مسکن و شهرسازی' طی روزهای یازدهم و دوازدهم مهرماه در ایران، ضمن دعوت از تمام شرکت های خصوصی و دولتی اسپانیا برای حضور در این همایش اظهارداشت: این همایش از دو منظر برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، نخست آنکه تمام پروژه ها در زمینه حمل و نقل و شهرسازی از طریق مناقصات بین المللی اجرا می شود و نکته دوم اینکه سرمایه گذاران خارجی در این همایش روش های تامین مالی خود را برای اجرای پروژه ها معرفی می کنند.
خانم آنا پاستور وزیر عمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا نیز ضمن تشکر از مهمان نوازی مقامات ایرانی گفت: دیدار با وزیر راه وشهرسازی ایران برای دولت اسپانیا، شرکت های دولتی و خصوصی این کشور بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه در زمینه توسعه حمل و نقل و به ویژه راه آهن با ایران می توانیم همکاری های خوبی داشته باشیم، گفت: امیدواریم در دوره جدید همکاری ها زمینه برای فعالیت و اجرای پروژه ها توسط شرکت های اسپانیایی فراهم شود.
وزیر عمران و توسعه حمل و نقل اسپانیا یادآورشد: با توجه به اینکه اسپانیا در زمینه قطارهای سریع السیر و احداث زیرساخت های ریلی توسعه و پیشرفت قابل توجهی داشت و جزو کشورهای پیشرفته در زمینه حمل و نقل سریع السیر ریلی محسوب می شود یکی از زمینه های همکاری با کشور ایران در حوزه راه آهن و قطارهای سریع السیر خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین