|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۶۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
وزیر نیرو گفت: ایران و اسپانیا آماده همکاری های متقابل و همه جانبه در حوزه انرژی هستند که این امر منوط به حصول توافقات دولت های دو کشور است.
حمید چیت چیان روز دوشنبه در دیدار با وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا به بیان دیدگاه های دولت ایران در زمینه همکاری های متقابل دو کشور در عرصه های آب، برق و انرژی پرداخت.
وی گفت: دو کشور می توانند در زمینه هایی همچون ساخت تجهیزات نیروگاه های آبی و بادی، خطوط انتقال برق و مساله آب با توجه به تشابهات اقلیمی دو کشور زمینه های همکاری جدی تعریف کرده و به اجرا بگذارند.
چیت چیان افزود: مساله سیستم های تصفیه آب و فاضلاب که به سرعت در ایران در حال توسعه است دیگر زمینه ای است که در صورت تمایل و آمادگی شرکت های اسپانیایی، دو کشور می توانند در زمینه آنها مذاکره کنند.
وی ادامه داد: در این راستا نحوه همکاری های دوطرف نیز بسیار مهم است که می تواند به صورت سرمایه گذاری مستقیم شرکت های اسپانیایی در ایران، فاینانس پروژه ها ( به شکل انتقال تکنولوژی به ایران) و همکاری های فنی، تحقیقاتی و علمی باشد.
وزیر نیرو تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز همانند طرف اسپانیایی آماده حمایت کامل از شرکت های اسپانیایی است.
وی با اشاره به رویکرد مثبت اسپانیا به ایران در زمان تحریم ها و تنها نگذاشتن ایران تاکید کرد: این مساله سبب شده تا استقبال ویژه ای از حضور اسپانیایی ها و فعالان اقتصادی آنان در کشور داشته باشیم.
چیت چیان اضافه کرد: در ابتدای امر چارچوب همکاری های سرمایه گذاری و مالی دو طرف باید به نتیجه برسد تا در ادامه شرکت های دو کشور بتوانند همکاری کنند.
وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از سرمایه گذاری مستقیم خارجی توسط مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در زمینه بانک مرکزی و بیمه نیز باید توافقاتی بین دو کشور صورت پذیرد که چارچوب آن را آینده تعیین خواهد کرد.
وزیر نیرو افزود: تا زمان حصول توافق و تفاهم کامل بین دو دولت شرکت های ایرانی واسپانیایی می توانند به انجام مذاکرات لازم بپردازند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین