|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۶۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه در خبری فوری از سفر قریب الوقوع معاون وزیر خارجه آن کشور به ایران خبر داد.
به نقل از یک مقام دولتی کره جنوبی اعلام کرد که کیم هونگ کیون، معاون وزیر خارجه این کشور روز جمعه در راس یک هیات عالی رتبه عازم تهران است تا با مقامات ایران در خصوص فرصت های جدید همکاری های تجاری تهران با سئول پس از برجام و مسائل منطقه ای مذاکره و گفت وگو کند.
این مقام دولتی که خواست نامش فانش نشود در این خصوص گفت: وی قرار است در این سفر دو روزه با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه و ابراهیم رحیم پور، معاون امور آسیا و اقیانوسیه ظریف درباره مذاکرات سالانه و سطح بالای دوجانبه گفت وگو کند.
این مقام با اشاره به تاریخچه مذاکرات ایران و گروه 1+5 و برجام به عنوان فرجام آن مذاکرات برای فعالیت مسالمت آمیز هسته ای ایران افزود: اگرچه هنوز تحریم های سابق به قوت خود باقی است، اما کره جنوبی قصد دارد فرصت به دست آمده ناشی از برجام را غنیمت شمرده و از غافله رقبای بین المللی تجاری عقب نماند.
براساس این گزارش، معاون وزیر خارجه کره جنوبی همچنین قرار است پس از دیدار با تجار و سرمایه گذاران کره ای مقیم ایران، راه کارهای آنها را در جهت کمک سئول برای گسترش بازرگانی با تهران جستجو کند.
یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی نیز در این خصوص گفت: کیم همچنین قصد دارد در یک ضیافت کاری با ظریف، با سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وی نیز گفت وگو کند.
این مقام کره ای که خواست نامی از وی در این گزارش برده نشود به یونهاپ گفت: معتقدیم که برنامه هسته ای ایران به سرانجام مطلوب خود نائل می آید .
بر پایه این گزارش، طرفین همچنین در این ضیافت در باره برنامه هسته ای کره شمالی نیز مذاکره و گفت وگو خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین