کد خبر: ۶۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
وزیر ورزش و جوانان عراق روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی اش، از تحول بزرگ در همکاری های ورزشی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق خبر داد.
«عبدالحسین عبطان» بعد از پایان مذاکرات دوجانبه با«محمود گودرزی»وزیر ورزش و جوانان ایران در جمع خبرنگاران در بغداد گفت: امسال شاهد تحول بزرگی در همکاری های ورزشی بین دو کشور ایران و عراق خواهیم بود.
وی درپاسخ خبرنگاری که از علت تاخیر پروژه های ورزشی که توسط شرکت های ایرانی در عراق اجرا می شوند، سوال کرد افزود: شرکت های ایرانی مقصر نیستند و حتی میلیاردها دینار از دولت عراق طلب مالی دارند.
به گفته وزیر عراقی، بغداد بیش از 200 میلیارد دینار به شرکت های خارجی فعال در پروژه های ورزشی و ساخت ورزشگاه ها در عراق بدهکار است که سهم شرکت های ایرانی از آن 25 میلیارد دینار (حدود 20 میلیون دلار) است.
عبطان با بیان اینکه به دلیل مشکلات بودجه ای عراق ، تکمیل این پروژه ها به تاخیر افتاده است ادامه داد که شرکت های ایرانی همانند دیگر شرکت های خارجی فعال در عراق در چارچوب قراردادهای امضا شده، در حال اجرای پروژه های خود هستند.
وی از همکاری ها وهماهنگی های ایران در کمک به ورزش عراق قدردانی کرد و گفت ایران آمادگی خود را برای آموزش وتوسعه ورزش عراق به ویژه در بخش ورزش بانوانان اعلام کرده است.
وزیران عراقی و ایرانی در این کنفرانس از تشکیل یک کمیته کاری مشترک جهت اجرایی کردن تفاهم ها و توافقنامه های امضا شده بین دو کشور خبر دادند.
وزیر ورزش و جوانان ایران در این باره گفت : این کمیته کاری ظرف یک ماه آینده تشکیل و به زودی شاهد عملیاتی کردن تفاهمات دو کشور خواهیم بود.
«محمود گودرزی» بر آمادگی ایران برای کمک به عراق در زمینه های ورزشی به ویژه ورزش بانوانان تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران تجربیات چند ساله در زمینه ورزش قهرمانی و همگانی دارد.
وی به موفقیت های بین المللی ایران در رشته های ورزشی مختلف اشاره و گفت که ایران در کشتی و کاراته قهرمان جهان، در وزنه برداری دارای مدال های زرین ، در تکواندو و ووشو از کشورهای برتر دنیا و در والیبال با برنامه ریزی بلندمدت و علمی شاهد جهش بزرگی در عرصه بین المللی است.
گودرزی تاکید کرد که عراق ظرفیت های بالایی برای توسعه ورزش دارد و با برنامه ریزی دقیق و صرف وقت و بودجه کافی و استفاده از تجربه سایر کشورها می تواند گام های بلندی در این خصوص بردارد.
وزیر ورزش و جوانان ایران ادامه داد: ایران توانسته است که قوانین مترقی در مجلس شورای اسلامی در حمایت از ورزش و ورزشکاران به تصویب برساند که در عراق هم، اینگونه قوانین می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی در پاسخ سووال خبرنگاری که پرسید آیا تفاهمنامه ها و توافقات دو کشور همچنان رو برگه کاغذ باقی خواهند ماند؟ تاکید کرد : من امروز برای تحقق توافقات دو کشور اینجا (بغداد) هستم و همه تفاهمنامه ها را عملیاتی خواهیم کرد.
وزیران ورزش و جوانان ایران و عراق بعد از پایان دور دوم مذاکرات خود که در محل وزارت ورزش و جوانان عراق در بغداد برگزار شد، اسناد برنامه های اجرایی حوزه ورزش را در قالب تفاهمنامه های قبلی بین دو کشور، امضا کردند.
وزیر ورزش و جوانان ایران شامگاه دیروز(یکشنبه) وارد بغداد شد و امروز علاوه بر همتای عراقی اش با برخی از مسوولان ارشد عراقی نیز دیدار و گفت وگو کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین