|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
استاندار سمنان در مراسم تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان سمنان، افزود: تعاونی ها و کارآفرینان برای ایجاد ارزش افزوده تولید فکر و اندیشه کنند .
به گزارش روابط عمومی استانداری :استاندار سمنان در مراسم تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان سمنان، افزود: تعاونی ها و کارآفرینان برای ایجاد ارزش افزوده تولید فکر و اندیشه کنند .
وی با اشاره به اینکه دولت دستگاه چاپ پول ندارد و باید در این عرصه با تولید فکر و اندیشه ارزش افزوده ایجاد کرد افزود : کار آفرینان و تلاشگران عرصه تولید دارای فکر و خلاقیت و نقش آفرین هستند باید با استفاده از امکانات و پتانسیل های موجود رونق اقتصادی در جامعه ایجاد کرد و تولید را افزایش داد .
محمد وکیلی گفت : هنر تعاونی ایجاد ارزش افزوده با بهره گیری از سه شاخصه دانش، اندیشه و نیروی انسانی است .
استاندار سمنان افزود : تعاونی ها وظیفه دارند با تدبیر این شاخصه ، ارزش افزوده برای کشور ایجاد کنند .
وی با اشاره به وجود منابع و نیروی انسانی مناسب در کشور، اظهار کرد: وجود معوقات 40 هزار میلیارد ریالی در شبکه بانکی استان سمنان، نشانه این است که از این منابع مالی، ارزش افزوده ایجاد نشده است.
محمد وکیلی ادامه داد: با کارآفرینی و اندیشه مبتنی بر دانش روز، تعاونی ها و کارآفرینان قادرند از منابع این چنینی و مدیریت نیروی انسانی، ارزش افزوده ایجاد کنند.
وکیلی با اشاره به اینکه بیشترین بیکاران، دانش آموختگان دانشگاهی هستند، تصریح کرد: هیچ کارآفرین خلاقی بیکار نمی ماند و باید بیاموزیم که از فرصت ها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تحریم ها تهدید نیست، بلکه تحجر و خودمحوری است که تهدید جدی است، افزود: تعاونی ها و کارآفرینان با تبدیل تهدیدها به فرصت، در شرایط تحریم به شکار لحظه ها و فرصتها بپردازند.
استاندار سمنان با اشاره به سهم مهم بخش خصوصی از جمله تعاونی ها در توسعه اقتصادی کشور و ایجاد ارزش افزوده گفت : با تبدیل تهدیدها به فرصتها می توانند نقش آفرینی کنند .
وی افزود : به هر اندازه که تعاونی ها و موثرین بخش خصوصی در اقتصاد فعال تر باشند به همان انداره دخالت دولت در فعالیتهای اقتصادی کاهش خواهد یافت و دولت فقط به عنوان کانون در فعالیتهای اقتصادی وارد عمل خواهد شد .
ایشان خاطر نشان کرد : در کشور ما فرصتهای مناسبی جهت فعالیتهای اقتصادی وجود دارد و به همین دلیل است که کشورهای غربی آماده سرمایه گذاری در ایران پس از تفاهم هسته ای هستند .
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه در استان ذخایر غنی مواد معدنی یکی از فرصتهای مطلوب است گفت : کارآفرینان خلاق حتی کمبود آب در استان را می توانند به جای تهدید به فرصت تبدیل کنند .
ایشان خاطر نشان کرد : با کا رآفرینی و اندیشه مبتنی بر دانش روز تعاونی می توانند از منابع موجود ارزش افزوده ایجاد کنند .
استاندار سمنان اظهار داشت : تعاونی ها با ایجاد ارزش افزوده می توانند دولت را از وابستگی شدید به اقتصاد نفتی کمک کنند .
وی دولت را در اقتصاد کشور حامی تسهیل کننده عنوان کرد و گفت : فعالیت اصلی برای ایجاد ارزش افزوده را باید توسط بخش تعاونی بخش خصوصی صورت پذیرد .
همچنین در این جشنواره که سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران حضور داشتند از ده تعاونی و کارآفرینی برتر استان تجلیل بعمل آمد مراسم اهدای به کارآفرینان به پیشنهاد استاندار سمنان توسط خود کارآفرینان انجام پذیرفت .






نکته سنجی های استاندار سمنان در آئین تجلیل از کارآفرینان برتر استان سمنان  

به گزارش روابط عمومی استانداری :
محمد وکیلی استاندار سمنان با حضور و سخنرانی در آئین تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان، به دو نکته قابل توجه و نو  اشاره کرد.
ایشان هنگام اهدای جوایز و تقدیر از کارآفرینان و تعاونگران برتر استان سمنان، از روی سن پایین آمد و از تعاونگران و کارآفرینان خواست از همکاران برتر خود تجلیل کنند.
وی با بیان اینکه چرا باید همیشه مسئولان که می گویند باید خدمتگزار باشند بر روی صحنه از افراد برتر تقدیر کنند، کارآفرینان و تعاونگران را شایسته تر دانست و از آنان خواست از نفرات برتر تقدیر کنند.
در این آئین در هنگام تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر هیچ مسئولی بر روی سن حضور نداشت و کارآفرینان و تعاونگران استان سمنان به نمایندگی از تمام فعالان این حوزه، از نفرات برتر تقدیر کردند.
استاندار سمنان هنگام سخنرانی نیز به مظلومیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم همه جا مظلوم واقع شده است و در این سالن نیز یک جمله از دکتر روحانی رییس جمهوری درباره ارزش و جایگاه کار تعاونی، کارآفرینی و خلاقیت نیامده است.
وی تاکید کرد: ضمن اینکه دکتر روحانی رییس جمهوری تاکید دارند در دولت تدبیر به دنبال اینگونه مسایل نباشید و به فکر کار باشید، آیا اشکال داشت، جمله ای از رییس جمهوری همراه با عکس وی می آمد.
وکیلی تصریح کرد: انتقال یک جمله از رییس جمهوری می تواند عامل محرک برای فعالیت و کار فعالان و کارآفرینان باشد.
استاندار سمنان گفت: دولت تدبیر و امید دست خود را به سمت کارآفرینان و تعاونگران دراز می کند و این افراد هستند که باید به دولتی ها بگویند چه فعالیتی باید انجام شود.
در این آئین از هفت تعاونی و سه کارآفرین برتر استان سمنان تقدیر شد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین