|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
سخنگوی شورای صنفی نمایش، درباره گران شدن 500 تومانی بلیت سینماها توضیحاتی داد.
حبیب کاوش در این‌باره توضیح داد: قرار بود مالیات بر ارزش افزوده برای سینماها که یک فعالیت تولیدی فرهنگی محسوب می‌شوند، شامل بخشودگی شود. اما این اتفاق نیفتاد و سینماداران مجبور هستند مانند تمام صنوف دیگر این مالیات را طبق قانون، از خریداران بلیت دریافت کنند.

وی ادامه داد: ما در نیمه اول سال مقرر کردیم که این مالیات توسط تهیه کننده و سینمادار پرداخت شده و هزینه‌ای از مخاطب دریافت نشود اما متاسفانه در این مدت مشاهده کردیم که علی رغم تلاش‌ها قانون بخشودگی مالیات بر ارزش افزوده سینماداران به نتیجه‌ای نرسید. به همین دلیل مجبور شدیم طبق روال مرسوم در کشور، به سینماداران اعلام کنیم که مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش تاکید کرد: در واقع آنچه که تحت عنوان افزایش قیمت بلیت عنوان می‌شود، همان مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که شورای صنفی نمایش مصوب کرده، بر اساس نص‌ صریح قانون از خریدار دریافت شود.

حبیب کاوش در پایان درباره دریافت مجوزهای لازم برای این افزایش قیمت به ایسنا گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مخاطب و تمام مسائل این چنینی با مجوزهای لازم از صنوف مختلف، شورای صنفی نمایش و همچنین وزارت ارشاد انجام شده و می‌شود. البته ما همچنان تاکید می‌کنیم که دنبال بخشودگی مالیات بر ارزش افزوده سینمادارها به عنوان یک فعالیت تولیدی فرهنگی هستیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین