|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۰
کد خبر: ۶۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی از بانکوک از اعتراف بمب گذار دستگیر شده خارجی در بمب گذاری این شهر به اتهامات وارده خبر داد.
این گزارش به نقل از 'پراوت تاورنسیری' سخنگوی پلیس تایلند اعلام کرد که یکی از دو خارجی دستگیر شده به اتهام بمب گذاری در معبد 'آراوان' هندوها در بانکوک که بیش از 20 کشته و بیش از 100 نفر مجروح برجای گذاشته بود و نیز در اختیارداشتن مواد منفجره، به اتهامات وارده اعتراف کرد.
وی در یک کنفرانس خبری در بانکوک بدون اشاره به نام این متهم گفت: پس از آنکه وی تفهیم اتهام شد، ناچار شد حتی به مالکیت مواد منجره بیش تر نیز اعتراف کند.
به گزارش ایرنا، چهارشنبه گذشته دادگاه عالی تایلند پس از محرز شدن جرم طبق شواهد موجود، برای «امراه داووداغلو» شهروند ترکیه به اتهام بمب گذاری در این معبد بدون هیچ ملاحظه ای سیاسی حکم دستگیری سریع صادر کرده بود.
به گفته سخنگوی پلیس بانکوک ؛ دادگاه عالی تایلند با قطعیت جرم این شهروند ترکیه ای برای دستگیری سریع او حکم صادر کرد.
'چاکتیپ چایجیندا' رییس پلیس استان ساکائوی تایلند نیز سه شنبه گذشته از فراخوان سه تبعه ترک دیگر از سوی دادگاه عالی تایلند به اتهام شرکت در انفجار تروریستی هفته گذشته در این شهر خبر داده بود.
وی در یک کنفرانس خبری در بانکوک گفت: بازجویی ها و تحقیقات اخیر از انفجار معبد ، نشان داد که همچنان چند تبعه خارجی از جمله این سه ترک تبار نیز در این حادثه دخالت داشتند.
همچنین پلیس تایلند شنبه هفته گذشته یک مظنون خارجی دیگر که بعدها ترک تبار معرفی شده بود را نیز در آپارتمانش در بانکوک جایی که بمب گذاران برای ساخت بمب استفاده می کردند، بازداشت کرد. در این محل چندین گذرنامه جعلی ترکیه ای کشف و ضبط شده بود.
روزنامه بانکوک پست تایلند، یکی از متهمان معروف را 'بیلان محمد' 47 ساله معرفی کرده بود که یکسال قبل به طور غیرقانونی از مرز شمالی وارد تایلند شده است و توانایی صحبت به دو زبان عربی و انگلیسی را دارد.
'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند روز گذشته اعتراف کرد که شبکه های درگیر در بمب گذاری می توانند به حلقه قاچاق انسان و قاچاق اویغورهای چین مرتبط باشند.
ملی گرایان افراطی ترکیه تیرماه امسال به دنبال انتقال ده ها اویغور از تایلند به چین کنسولگری تایلند در شهر استانبول را مورد هجوم قرار دادند.
ملی گرایان افراطی ترکیه تاکید دارند این اویغورها که از منطقه خودمختار 'سین کیانگ' چین به صورت غیرقانونی وارد تایلند می شوند باید به ترکیه منتقل و اسکان داده شوند.
پلیس تایلند به دنبال ارتباط بین قاچاق انسان و اویغورها، بازگشت دادن آن ها به چین و انفجارهای بانکوک است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین