|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران با تدوین برنامه میان مدت و بلند مدت در نظر دارد تا ظرف سه سال آینده با اعتباری بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان زمینه گازرسانی به 100شهر باقی مانده و 10 هزار روستا را فراهم کند.
محمد رضا غروی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با تاکید بر اینکه سهم سبد گاز در انرژی کشور به 70 درصد رسیده است، یادآور شد: با توجه به افق برنامه هایی که برای تداوم خدمت به جامعه طراحی شده درنظر داریم در مدت سه سال آینده گازرسانی به کلیه نقاط کشور، انجام و ضریب گازرسانی به شهرها به 100 درصد برسد.
وی تصریح کرد: بیش از 73 هزار واحد صنعتی کشور انرژی اولیه خود را از گاز تامین می کنند و 96 درصد جمعیت شهری و 61 درصد جمعیت روستایی در سطح کشور زیر پوشش گاز قرار دارند.
معاون شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با اجرای بیش از 300 هزار کیلومتر خطوط انتقال و شبکه های توزیع و تغذیه همچنین نصب 10 میلیون انشعاب، 22 میلیون واحد مسکونی تحت پوشش گاز قرار گرفته است.
وی گفت: امروز بیش از 73 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ کشور انرژی اولیه خود را از گاز تامین می کنند و سال گذشته شرکت گاز ایران در بخش خانگی، تجاری و صنعتی 172 میلیارد متر مکعب گاز را در گستره شهرها عرضه کرد. اگر این حجم گاز جایگزین سایر سوخت ها و فرآورد ه ها نبود امروز شرایط اجرایی، اقتصادی و رفاه مردم در جایگاه مناسبی قرار نداشت.
معاون شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه تنها شهر باقی مانده استان البرز در بخش گاز رسانی طالقان است که تا اول دی ماه مردم این شهرستان نیز از نعمت گاز بهره مند می شوند، گفت: عملیات اجرایی این خط گاز رسانی به پایان رسیده و تلاشها دراین زمینه ادامه دارد.
وی بیان کرد: یکی ازمشکلات ما دراستان البرز برای گازرسانی به روستاهای جاده چالوس صعب العبور بودن آن است که طرحی ویژه دراین زمینه در دست مطالعه قرار گرفته است.
این مسوول گفت: شرکت ملی گاز ایران در اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی با تخصیص 19.4 میلیارد دلار مصوبه شورای اقتصاد، برنامه ای را تدارک دیده است تا تمام زیرساخت های لازم برای توسعه گازرسانی داخل کشور فراهم و با نگاه به صادرات زمینه انجام این مهم به کشورهای مختلف را نیز مهیا سازد.
وی یادآورشد: امروز علاوه بر اینکه گاز را به ترکیه صادر می کنیم، آماده هستیم تا گاز را به بغداد نیز ببریم ودرصدد هستیم در چارچوب تفاهم های متقابل گاز را به جنوب عراق بصره ببریم، همچنین قراردادی را با کشور پاکستان منعقد کردیم که امید است عملیاتی شود، ما به فکر صادرات گاز به اروپا هستیم.
غروی با بیان اینکه امسال در هفته دولت با صرف بیش از 20 هزار میلیارد ریال در قالب 3 هزار و 500 پروژه عملیات گازرسانی به 15 شهر و هزار و 200 روستا انجام گرفت، افزود: در هفته دولت سال جاری شرکت ملی گاز ایران موفق شد عملیات گاز رسانی به 18 شهر و هزار و 800 روستا در سطح کشور را آغاز کند.
دراین آیین از زحمات سید محمد هدایی سرپرست شرکت گاز استان البرز قدردانی و حسین تقی نژاد بعنوان مدیرعامل شرکت گاز و نایب رییس هیات مدیره این شرکت در استان البرز معرفی شد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین