|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
«آلکساندر پروخانوف» نویسنده و فیلسوف مطرح روسیه گفت که ادبیات دفاع مقدس ایران در کشورش علاقه مندان زیادی دارد و کتاب های مربوط به این حوزه مورد استقبال روس ها قرار خواهد گرفت.
پروخانوف سردبیر نشریه اینترنتی روسی «زافترا» روز دوشنبه در دیدار با «علی ناظری» رییس هیات مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم روسیه که خود چندین جنگ از جمله جنگ دوم جهانی را تجربه کرده اند به کتاب های مربوط به جنگ 8 ساله ایران و عراق علاقه مندی نشان می دهند.
وی با یادآوری اینکه تاکنون در باره جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران کمتر کتاب به زبان روسی منتشر شده است، افزود: این بخش از ادبیات ایران می تواند برای روس ها جذاب باشد.
نویسنده روس به حضور خود در 19 جنگ اشاره کرد و توضیح داد: در کشورهای مختلف دچار مناقشه مسلحانه ازجمله در سوریه و نیکاراگوئه و موزامبیک و افغانستان حضور داشته ام و شاهد بوده ام که روایت های جنگی در این باره مورد توجه مردم روسیه بوده است.
وی افزود: کتاب های مربوط به ادبیات جنگ در روسیه خوب عرضه می شود و روس ها در تمام طول تاریخ خود جنگیده اند و اکنون هم روس های مناطق شرق اوکراین در مناقشه مسلحانه درگیر شده اند و به همین دلیل علاقه مندی زیادی بین ما در باره ادبیات جنگ وجود دارد.
پروخانوف درباره اینکه چه کتاب هایی از دفاع مقدس را می توان در نمایشگاه سال آینده کتاب مسکو عرضه کرد، گفت: معتقدم از این نوع کتاب ها استقبال خواهد شد و باید در این زمینه با موسسات انتشاراتی بزرگ روسیه رایزنی شود.
وی با تاکید براهمیت و جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه گفت: ایران در تحولات و معادلات خاورمیانه نقش مهم و تاثیرگذار دارد و تلاش های مثبت تهران ضامن تقویت ثبات و امنیت این منطقه استراتژیکی جهان شده است.
نویسنده روس یادآورشد: سرنوشت روسیه نیز تا حدود زیادی به اوضاع خاورمیانه و مناقشات این منطقه بستگی دارد و به همین دلیل روس ها علاقه خاصی به شناخت ایران و کسب اطلاعات بیشتر در باره جنگ هشت ساله تحمیلی بر آن دارند.
نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو 2015 که دیروز (یکشنبه) به کار خود پایان داد، شاهد فعالیت گسترده شرکت کنندگان ایرانی بود و موسسات مختلف انتشاراتی از جمله نشر دفاع مقدس در آن شرکت داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین