|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۶۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه احترام جامعه به یکدیگر غمخواری و افزایش اعتماد عمومی است و برای این تغییرات نیاز به تغییرات فرهنگی داریم.
علی ربیعی روز دوشنبه در همایش زنان کتاب توسعه پایدار که در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: توسعه، ساختمانهای ٥٠ طبقه، کارخانه های بزرگ و ماشین های آخرین مدل نیست بلکه توسعه تغییرات فرهنگی است.
وی با اشاره به آنکه تنها هفت هزار ساعت از عمر دولت یازدهم مانده است، اظهار داشت: با ایجاد تشکل ها و نهادهای مدنی نباید از هیچ تلاشی برای بهبود کوتاهی کرد.
وی با بیان آنکه تعداد تشکلها نسبت به هشت سال گذشته ٥٠ درصد رشد داشته است، نقش زنان را در حراست از محیط زیست، سلامت و مصرف بهینه مهم و به عنوان نقش مادر بی بدیل دانست. دولت برای پیشبرد برنامه های خود نیاز به حضور زنان در قالب تشکل ها دارد.
ربیعی با اشاره به تاثیر کتاب در زندگی، گفت: نمی توان تحولی را که یوهانس گوتنبرگ با اختراع چاپ ایجاد کرد در این بخش نادیده گرفت. جامعه ای به خوشبختی می رسد که بتواند تاثیر کتاب را دوباره بر زندگی احیا کند.
وی تاکید کرد: برای جهش ایران اسلامی چاره ای نداریم جز اینکه جامعه را به شکلی سامان دهیم که تولیدات فرهنگی دوباره شکل بگیرد. جامعه نیاز به ساختار، مدیریت و ارتقا فرهنگ دارد.
وی با اشاره به نقش طبقه متوسط در جامعه، گفت: طبقه متوسط ممکن است به لحاظ تمکن مالی قدرتمند نباشد اما این طبقه به لحاظ منزلت اجتماعی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد که می توانند نقش ارزنده ای در جامعه بر عهده داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین