|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۶۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
نماینده تهران بعد از تمام انتقادات نسخه پیچی را در پیش می گیرد و عنوان می کند : از همه این موارد گذشته، بهترین راهی که در برابر مجلس برای بررسی برجام قرار دارد این است که مجلس «برجام» را به صورت کامل بررسی و بعد نقاط ضعف و قوت و ایرادات آن را برای اصلاح به دولت اعلام کند.
حمید رسایی که مواضعش در برابر توافق هسته ای و دولت یازدهم همواره روشن بوده است و هیچگاه از مخالفت با دولت دست برنداشته این روزها با بررسی برجام در کمیسیون ویژه فعالیت او نیز ویژه تر شده است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیرو امید؛ برجام به گام آخر خود نزدیک می شود؛ از یک سو کنگره و از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی هر دو در حال بررسی برای تصمیم گیری نهایی در مورد این اقدام جامع مشترک می باشند، اما در این حضور دلواپسان ،کم نیستند افرادی که اگر رای به رد توافق داده شود ابرو های گره کرده خود را باز خواهند کرد.

در شرایطی که توجهات به مخالفت های گاه و بی گاه رسایی کاسته شده است این نماینده تلاش می کند برای صحبت های خود تضمینی بیابد. حمید رسایی در مصاحبه ای می گوید : بر خلاف چیزی که القا می‌شود ، رهبر انقلاب این بار در دیدار با خبرگان رهبری شفاف درباره لزوم بررسی برجام در مجلس و لغو همه تحریم‌ها صحبت کردند، باید بگویم رهبر معظم انبقلاب از روز اول مواضع‌شان را درباره مذاکرات هسته‌ای گفتند و اگر کسی مجدداً مواضع رهبری را رصد کند خواهد دید که از آبان‌ماه سال 92 یعنی قبل از توافق ژنو تا به امروز ایشان به هیچ وجه تغییر موضع نداشتند.

وی ادامه می دهد : از روز اول هم رهبر انقلاب گفتند که به این مذاکرات خوش‌بین نیستند، مذاکرات 12 سال در کشور ما در جریان بود، اما رهبر معظم انقلاب 2 سال تاکید می‌کردند به این مذاکرات خوش‌بین نیستم، به این دلیل که ایشان دو طرف میز مذاکره را می‌شناختند، متأسفانه نتیجه مذاکرات در 2 سال که آقای روحانی دبیر شورایعالی امنیت بود، پیشروی طرف غربی و پلمپ تأسیسات هسته‌ای ایران بود


این نماینده مجلس که زمانی تمام قد از عملکرد دولت قبل حتی با وجود اشتباهات دفاع می کرد امروز دائما در ساز مخالف می دمد، از این رو سپردن پرونده هسته ای به وزارت خارجه را با محق دانستن شورای عالی امنیت در تصمیم گیری نهایی برای برجام نقطه تضاد دولت یازهم تلقی می کند و عنوان می کند : هر چند پرونده هسته‌ای از قبل در شورایعالی امنیت ملی رسیدگی می‌شد، اما از ابتدای دولت یازدهم آقای روحانی این پرونده را از شورایعالی امنیت ملی بیرون آورد و به وزارت امور خارجه ارجاع داد، حالا الآن می‌گویند شورایعالی امنیت ملی باید برجام را بررسی کند، دولتی‌ها اگر اعتقادی به شورایعالی امنیت ملی داشتند، نباید پرونده هسته‌ای را دست وزیر امور خارجه می‌دادند.

نماینده تهران بعد از تمام انتقادات نسخه پیچی را در پیش می گیرد و عنوان می کند : از همه این موارد گذشته، بهترین راهی که در برابر مجلس برای بررسی برجام قرار دارد این است که مجلس «برجام» را به صورت کامل بررسی و بعد نقاط ضعف و قوت و ایرادات آن را برای اصلاح به دولت اعلام کند، یعنی مجلس توافق هسته‌ای را رد کند و نه تصویب، بلکه ایرادات آن را برای اصلاح به دولت اعلام کند، مانند شورای نگهبان که مصوبات مجلس شورای اسلامی را نه رد می‌کند و نه تصویب و  ایرادات را برای اصلاح مجدداً به مجلس ارجاع می‌دهد.

این نماینده منتسب به جبهه پایداری عنوان می کند: مجلس شورای اسلامی باید بر اساس خطوط قرمز و منافع ملی برجام را بررسی کند تا یک بازی بُرد-بُرد حقیقی و واقعی روی چرخه این شطرنج نقش ببندد، در این صورت مجلس به وظیفه خودش عمل کرده است، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هم برود کارش را انجام دهد و مجدداً برای رفع این نواقص مذاکره کند و با رفع نواقص نتیجه را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.

رسایی با بکار بردن تعبیر پیروزی کاریکاتوری مدعی می شود که موفقیت های امروز نوعی پیروزی کاریکاتوری است. او بیان می کند: ما با پیروزی کاریکاتوری پیروز نمی‌شویم بلکه پیروزی باید واقعی باشد.

وی معتقد است پیروزی واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که خطوط قرمز ما رعایت شود،  غربی‌ها هم می‌خواهند بفهمند ما قصد ساخت سلاح کشتار جمعی را نداریم؛ این موضوع هم که کاملاً مشخص است و آنان می‌توانند از راه‌های مختلف به این هدف‌شان دست یابند.

رسایی در حالی سخن از رعایت خطوط قرمز به میان می آورد که تیم مذاکره کننده و دولت روحانی همواره بر رعایت این خطوط تاکید کرده اند اما گویا مرغ رسایی یک پا دارد .

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
5
ایشون تا زمانی که دوباره یکی مثل احمدی نژاد رئیس جمهور نشه کماکان دلواپس باقی می مونند.این حرفها هم همش بهونه اس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
در دکان کاسبی تحریم ایشون احتمالا تخته شده نگران تشریف دارن
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
8
" ... غربی‌ها هم می‌خواهند بفهمند ما قصد ساخت سلاح کشتار جمعی را (داریم یا) نداریم؛ این موضوع هم که کاملاً ! مشخص است و آنان می‌توانند از راه‌های مختلف! به این هدف‌شان دست یابند."

*
چه جوری/از کجا کاملاً مشخّصه؟؟!

ما میدونیم " فتوا " داده شده،
شما میدونید،
...

آمریکا که مسلمان نیست که ...

*
وانگهی؛
آنها هم (مثل ما) میگویند که اعتماد ندارند

و باید راستی-آزمایی کنند تا ...

*
میشه شما چند تا از راه های مختلف!

ـــ که معقول و منطقی، و عملی باشند ـــ را ذکر بفرمایید؟!؟!؟!

*
مگر نه این است که اینهمه مذاکره و ...

از برای همین ارائه ی طرح ها/طرّاحی ها/تبیینِ قابلیّت های اجرایی/اعتبارسنجی ها/... راه ها/روش های راستی-آزمایی و ... بود؟!؟!؟!

*
برخی امتیازات هم که الآنه (به ناحق) مجبوریم بدهیم!
تاوانِ برخی کج-فهمی ها و لجبازی ها و ... در سال های گذشته است!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
7
هااا این خُورزوخان نبفهمه!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین