|
|
امروز: چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۶۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
دکتر روحانی با بیان اینکه ظرفیت های مناسبی برای توسعه روابط ایران و مجارستان وجود دارد، اظهار داشت: ضرورت دارد تحولات مثبت و سازنده تری در روابط تهران – بوداپست ایجاد شود.
رییس جمهوری با ابراز تاسف از شرایطی که طی روزهای اخیر برای آوارگان و مهاجرین در مرزهای اروپا به وجود آمده ،گفت: در شرایطی این مردم دچار گرفتاری و سختی شده اند که رسالت بزرگ انسانی جهان به ویژه اروپاست که به آنها کمک کنند.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار «یانوش کواچ» سفیر جدید مجارستان در تهران افزود: خوشحالیم که برخی کشورهای اروپایی برای نجات آوارگان مواضع مثبتی اتخاذ کردند و امیدواریم تمام اروپا و کشورهایی که هنوز به این روند نپیوسته اند، کوتاهی ها را جبران کنند.

وی اظهار داشت: ایران پذیرای بیشترین آوارگان و پناهجویان از کشورهای همسایه خود بوده و همواره به خوبی از آنها پذیرایی کرده است.

رییس جمهوری لزوم مبارزه جدی با تروریسم را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام مشکلات موجود از جمله مشکل آوارگان و پناهجویان از خطر گروه های خشونت طلب، افراطی و تروریسم نشأت گرفته و تروریسم باعث ایجاد رعب و وحشت در کشورهای منطقه و آوارگی مردم بیگناه شده است. این شرایطی است که اروپا نیز در دوره های قبل از جمله دوران جنگ جهانی اول آن را تجربه کرده و لذا باید متوجه مسوولیت های تاریخی خود باشد.

رییس جمهوری ایجاد امنیت و ثبات را لازمه رفاه و توسعه ملت ها وکشورها دانست و اظهار داشت: امیدوارم با عزم و همکاری جمعی، ضمن ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه و سراسر جهان، در مسیر گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی حرکت کرده و رفاه و توسعه ملتها رقم زده شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های مناسبی برای توسعه روابط ایران و مجارستان وجود دارد، اظهار داشت: ضرورت دارد تحولات مثبت و سازنده تری در روابط تهران – بوداپست ایجاد شود.

روحانی بر ضرورت تحکیم روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: دو کشور در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، ظرفیت های فراوانی برای افزایش سطح روابط و همکاری های خود دارند که فعال کردن این ظرفیت ها به نفع رفاه و توسعه دو ملت است.

«یانوش کواچ» سفیر جدید مجارستان نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، از تلاش برای گسترش همه جانبه روابط دو کشور خبر داد و گفت: مجارستان برنامه های مهمی برای افزایش سطح همکاری های خود با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، آموزشی و سیاسی دارد و مصمم است آنها را عملیاتی و اجرایی کند.

وی جمهوری اسلامی ایران را مرکز امنیت و ثبات در منطقه توصیف کرد و اظهار داشت: توافق هسته ای ایران می تواند نمونه مناسبی برای کشورهای جهان بمنظور حل و فصل مسایل بین الملی باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین