|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۵
کد خبر: ۶۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
چهل و پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی از فردا (یکشنبه) با حضور 170 ورزشکار از 32 کشور آسیایی در پوکت تایلند آغاز می شود که با اعلام استارت لیست نهایی سه نماینده ایران در صدر قرار دارند.
از فدراسیون وزنه برداری،پس از برگزاری کنگره فنی مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان، استارت لیست نهایی دسته های مختلف مشخص شد که طی آن امیر حقوقی در دسته 85 کیلوگرم با رکورد ورودی 360 کیلوگرم، علی هاشمی در دسته 94 کیلوگرم با رکورد ورودی 385 کیلوگرم و بهادر مولایی در دسته به اضافه 105 کیلوگرم با رکورد ورودی 410 کیلوگرم در صدر وزن های خود قرار گرفتند و به عنوان شانس های نخست کسب مدال طلا در این رقابتها معرفی شدند.
در این استارت لیست مجید عسکری وزنه بردار دسته 62 کیلوگرم با رکورد ورودی 295 کیلوگرم بعد از دو نماینده چین و کره شمالی در مکان سوم است.
در دسته 69 کیلوگرم جابر بهروزی با رکورد ورودی 320 کیلوگرم بعد از وزنه بردار کره شمالی در مکان دوم است و سجاد بهروزی هم با رکورد ورودی 310 کیلوگرم در مکان پنجم قرار دارد.
در دسته 77 کیلوگرم علی میری با رکورد ورودی 340 کیلوگرم بعد از کازوف از قزاقستان، مشترکا با سه وزنه بردار دیگر در رده دوم قرار دارد.
در دسته 94 کیلوگرم مصطفی رجایی با رکورد ورودی 365 کیلوگرم پنجم است.
چهل و پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح فردا با برگزاری رقابتهای وزن 56 کیلوگرم آغاز می شود و مجید عسگری، نماینده دسته 62 کیلوگرم کشورمان روز دوشنبه به روی تخته می رود.

**توکلی: توقع معجزه از وزنه برداران جوانم ندارم
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران درباره شرایط رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا و حضور مدعیان در چهل و پنجمین دوره این رقابت ها گفت: مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا امسال در فاصله کوتاهی از رقابتهای جهانی برگزار می شود و از همین رو پیش بینی می شد که تیم های آسیایی کمتر این رقابت ها را جدی بگیرند اما آنچه که من در پوکت دیده ام، خلاف این نظریه را ثابت می کند.
حسین توکلی افزود:تقریبا تمامی تیم های حاضر در این مسابقات با نفرات مطرح و سرشناس خود آمده اند و قصد دارند تا در این رقابت ها خود را محک بزنند تا در فاصله کمتر از یک سال مانده تا المپیک ارزیابی دقیقی از شرایط خود داشته باشند و تیم ایران نیز از شرایط مطلوبی برخوردار است اما از شاگردان جوانم توقع معجزه ندارم زیرا به هیچ وجه با دیدگاه نتیجه گرایی صرف به میدان آسیایی نیامدیم و بیشتر برای ما محک پشتوانه ها و آینده سازان به تایلند آمده ایم.
وی یادآور شد: اگر چیزی غیر از این مد نظر ما و فدراسیون وزنه برداری بود بی تردید با چهره های سرشناس و عنوان دار خود وارد گردونه رقابتها می شدیم تا بی شک شانس مسلم قهرمانی باشیم.
توکلی خاطر نشان کرد: در طول این دو روز اقامت در پوکت من در هتل محل اقامت و سالن تمرینی رقابت ها وزنه برداران سرشانس قزاقستان، چین، کره شمالی و کشور میزبان یعنی تایلند را دیده ام و همچنین با بررسی هایی که انجام داده ام متوجه شده ام که عراق و کره جنوبی هم با نفرات خوبی به این رقابت ها آمده اند. همین سبب شده تا رقابت های سطح بالایی را پیش بینی کنیم و در انتظار یک تورنمنت باکیفیت باشیم.
سرمربی تیم ملی یادآور شد: الزام فدراسیون بین المللی وزنه برداری مبنی بر حضور تیم ها در دو رویداد بین المللی قبل از المپیک هم مزید بر علت شده تا تقریبا همه تیم های آسیایی چهل و پنجمین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا در پوکت را جدی بگیرند. با توجه به این شرایط تصور می کنم کار دشواری را پیش رو خواهیم داشت هر چند که با توجه به کیفیت و توانایی وزنه برداران اعزامی ناامید نیستیم.

**گروه دوم کاروان وزنه برداری بزرگسالان وارد تایلند شد
گروه دوم کاروان وزنه برداری کشورمان متشکل از امیر حقوقی وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم، مصطفی رجایی و علی هاشمی وزنه برداران دسته 94 کیلوگرم و بهادر مولایی وزنه بردار دسته به اضافه 105 کیلوگرم کشورمان به همراه محسن بیرانوند (مربی) ،مهران رییسی (سرپرست اردوی تیم ملی) و سجاد انوشیروانی (سرمربی تیم وزنه برداری جوانان) امروز (یکشنبه) وارد پوکت تایلند شدند.
همچنین عباس بهروزی (رییس هیات وزنه برداری کهکیلویه و بویر احمد)، امیر حسین شهاب الدین (رییس هیات وزنه برداری استان سمنان) و علی شاهرخی (رییس هیات وزنه برداری استان لرستان) سه رییس هیاتی هستند که به نمایندگی از هیات های استانی گروه دوم کاروان وزنه برداری ایران را در این سفر همراهی می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین