|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش مبادلات میان ایران و عراق منافع دو کشور را تأمین می کند.
علی طیب نیا با بیان اینکه حجم مبادلات ایران و عراق با احتساب ترانزیت و توریسم 12 میلیارد دلار است، افزود: امکان رساندن این رقم به 20 میلیارد دلار به سادگی ممکن بوده و در آینده نزدیک به این هدف خواهیم رسید.
وی عصر روز شنبه که این سخنان را پس از مذاکره 100 دقیقه ای با همتای عراقی خود می گفت، افزود: در این جلسه روابط جاری و اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و درباره برخی مشکلات و محدودیت ها در روابط تجاری و مبادلات بانکی و سرمایه گذاری صحبت کردیم و راه حل هایی برای حل آن ها ارائه شد.
وی با بیان اینکه در این مذاکرات درباره سه موافقتنامه پایه ای همکاری های گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و سرمایه گذاری خارجی بحث شد، افزود: فردا (یکشنبه) بخشی از این اسناد به امضا خواهد رسید.
طیب نیا با بیان اینکه مذاکراتی میان بانک های مرکزی دو کشور صورت گرفته است، گفت: در جلسه روز شنبه تأکید شد که این مذاکرات ادامه یابد و در آینده نزدیک عملیاتی شود.

**بررسی ارتقای مبادلات اقتصادی
در این دیدار هوشیار زیباری وزیر دارایی عراق نیز ضمن ابراز خوشنودی از سفر به تهران و دیدار با همتای ایرانی خود گفت: در این نشست درباره مسائل مختلف اقتصادی از جمله سرمایه گذاری و تسهیل در مبادلات تجاری بحث شد و همچنین امکانات همکاری های دو کشور را برای ارتقای سطح مبادلات اقتصادی بررسی کردیم.
طیب نیا گفت: امیدواریم این سفر نتایج عملی در جهت توسعه روابط دو جانبه ایران و عراق داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین