کد خبر: ۶۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
نخست وزیر مجارستان روز شنبه اعلام کرد، برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک این کشور علاوه بر اعزام نیروی پلیس به مرزهای جنوبی در صورت موافقت پارلمان، یگان هایی از ارتش را نیز پس از 15 سپتامبر (24 شهریور) در مرزها مستقر خواهد کرد.
به نقل از رویترز، «ویکتور اوربان» گفت: تغییرات بزرگی پس از 15 سپتامبر رخ خواهد داد...ما مرزها را گام به گام تحت کنترل درخواهیم آورد...پلیس را به آنجا می فرستیم و اگر موافقت پارلمان را بگیریم، ارتش را نیز در مرزهای جنوبی مستقر خواهیم کرد.
نخست وزیر راستگرای مجارستان افزود: مساله فقط 150 هزار مهاجر نیست که برخی می خواهند در اروپا توزیع شوند. موضوع 500 هزار نفری هم نیست که در بروکسل شنیده ام بلکه صحبت از میلیون ها نفر است...ده ها میلیون نفر راه اینجا (اروپا) را در پیش خواهند گرفت.
ویکتور اروبان روز پنج شنبه نیز رهبران اروپایی را به ناکامی در حل بحران مهاجرات در اروپا متهم کرد.
وی افزود: ما مجارستانی ها نگران هستیم. مردم اروپا نیز نگران هستند چون رهبران اروپا نمی توانند موج مهاجران به این قاره را کنترل کنند.
وی این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپایی اعلام کرد.
نخست وزیر مجارستان همچنین تصریح کرد که توافق نامه شینگن در مورد رفت و آمد آزادنه افراد در این مقطع زمانی با تهدیدهایی مواجه شده است.
مجارستان همچون برخی از کشورهای اروپایی با چالش موج مهاجران روبه رو بوده است.
اروپا با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم روبه رو است. بسیاری از پناهجویان نیز در راه های خطرناکی که قاچاقچیان انسان پیش پایشان می گذارند، جان می بازند.
با درخواست وزیران کشور فرانسه، آلمان و انگلیس، نشست اضطراری اتحادیه اروپا در مورد بحران مهاجرت به اروپا، 14 سپتامبر (23 شهریور) برگزار خواهد شد.
تصمیم دولت مجارستان برای استقرار نیروهای ارتش در مرزها در حالی است که رییس جمهوری ایتالیا روز شنبه در پیامی ویدیویی که در شبکه های تلویزیونی این کشور پخش شد، خواستار اعمال قوانین جدید در خصوص موضوع پناهندگی در اتحادیه اروپا شد و بستن مرزها را در تضاد با ارزش های این قاره دانست.
ماتارلا گفت: تصویر کودک سوری که در راه رسیدن به اروپا به همراه خانواد اش غرق شد، در تضاد با ارزش های اروپا و انسانیت است و بستن مرزها ارزش های تمدن ما را تکذیب می کند.
رییس جمهوری ایتالیا افزود: تلاش برای بستن مرزها در قبال ابعاد مهاجرتی بی سابقه که همواره وسیع تر می شود، یک توهم است. برای همین است که برخی از کشورهای بنیانگذار اتحادیه اروپا در این روزها از تمام کشورهای عضو خواستند تا اقدامی مشترک و موثر اتخاذ کنند.
وی افزود: تصور لغو پیمان شنگن و یا ایجاد سری 'آ' و 'ب' برای تضمین امنیت اروپا در صورت تهدیدات نیز یک توهم است. منطق اضطراری منجر به ضعیف تر شدن اروپا می شود. بحران ها نباید ما را فلج کنند. اروپا در بحران ها خود را ساخت و از طریق بحران ها است که دولتمردان هدف رشد را دنبال کردند. از بحران ها نمی توان با دستور العمل های گذشته خارج شد.
همچنین «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در بحبوحه انتقال پناهجویان از مجارستان به آلمان و اتریش گفت: برلین محدودیتی قانونی در پذیرش پناهجویان ندارد و هیچ کس را از تقاضای پناهجویی در این کشور باز نمی دارد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرکل گفت: آلمان به عنوان کشوری قدرتمند و سالم از لحاظ اقتصادی از توان اقدامات لازم برای اطمینان از برخورد عادلانه به هر پناهجویی برخوردار است.
وی در عین حال بر موضع دولت آلمان تاکید کرد و گفت: پناهجویانی که فاقد معیارهای لازم برای پناهجویی هستند باید به کشورشان بازگردند.
مرکل توضیح داد: دولتش قصد ندارد مالیات ها برای جبران هزینه های بیشتر را افزایش دهد، اما دولت ائتلافی وی فردا (یکشنبه) نشستی را به منظور بررسی بهترین راه برای مقابله با هجوم پناهجویان برگزار خواهد کرد.
صدر اعظم آلمان با بیان اینکه فریاد 'آلمان، آلمان' صدها پناهجو در ایستگاه راه آهن بوداپست در هفته گذشته تاثیرگذار بود، افزود: همواره بر توزیع برابر فشار پناهجویان در سراسر اروپا تاکید کرده است.
آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی تاسیس مراکز ویژه میزبانی از پناهجویان در ایتالیا و یونان را پیشنهاد داده اند که پناهجویان می توانند در دورانی که تقاضانامه های آنها بررسی می شود در آنجا اقامت داشته باشند.
مرکل گفت: تاسیس چنین مراکزی مانع از ورود کنترل نشده پناهجویان به اروپا خواهد شد که تهدیدی امنیتی محسوب می شود. فقط با این روش، سازمان های امنیتی می توانند اطلاعاتشان درباره برخی افراد را بررسی کنند.
صدر اعظم آلمان افزود: مطمئن هستم که اروپا می تواند بر مشکل کنونی فایق آید زیرا اروپا بر اساس ارزش های مشترک و کمک به افراد نیازمند به حمایت تشکیل شده است.
هجوم پناهجویان در ماه های گذشته حتی کشور آلمان را با وجود برخورداری از اقتصادی قوی با مشکلاتی در تامین مایجتاج پناهجویان از جمله تهیه سرپناه و اسکان آنها روبه رو کرده است.
مقام های آلمانی به تازگی پیش بینی کردند که تا پایان سال جاری میلادی 800 هزار پناهجو وارد این کشور خواهند شد که عمدتا از کشورهای سوریه، عراق و اریتره هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین